آموزش فروش و دریافت تیک آبی اینستاگرام

آموزش نحوه فروش در اینستاگرام

اگر شما این مقاله را برای خواندن انتخاب کرده اید و بر روی آن کلیک کرده اید ، به راحتی میتوانم حدس بزنم که شما در فکر رشد و ارتقاء اینستاگرام و بهبود فروش اینستاگرامی خود هستید. پس مطالعه ادامه این مقاله را شدیدا به شما توصیه می کنم. در این مقاله ما به مباحث مختلفی پیرامون آموزش فروش اینترنتی در اینستاگرام ، مراحل فروش در اینستاگرام ، راه های جذب مشتری از طریق اینستاگرام و به طور کلی آموزش فروش و دریافت تیک آبی اینستاگرام پرداخته ایم که به طور خلاصه شامل موارد زیر میباشد :

در ادامه به بررسی و توضیح کامل هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت تا بتوانید با فراگیری قابلیت هایی که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار داده است و آشنایی با محصولات پرفروش در اینستاگرام ، بهترین و راحت ترین فروش اینستاگرامی را تجربه کنید !

آموزش فروش و دریافت تیک آبی اینستاگرام

این روز ها اینستاگرام به یک منبع قدرت تجاری در سرار دنیا تبدیل شده است. گشت و گذار در اینستاگرام به شما این امکان را میدهد تا از محصولات ، مکان ها و تجربیاتی که دوستانتان به اشتراک میگذارند ، دید کامل و حس نزدیکی داشته باشید.

در این بین ، برندها از مزایای تبلیغات دهان به دهانی که در اینستاگرام استفاده میشود نهایت بهره را میبرند و آنها به سرعت این پلتفرم را به عنوان یکی از بهترین مکان های کسب درآمد به رسمیت شناخته اند.

با این حال ، تبلیغات اینستاگرام هزینه بالایی دارد. اما این امکان نیز وجود دارد که بدون اینکه مجبور باشید یک ریال هزینه کنید ، در اینستاگرام فروش داشته باشید.

ایجاد یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام که میزان فروش شما را افزایش دهد بسیار آسان تر از چیزی است که فکرش را می کنید.

شما در حال حاضر دنبال کنندگان ، مشتری های احتمالی و مشتری های واقعی که منتظرند از شما خرید کنند را دارید. فقط کافی است که با آنها در ارتباط باشید. همچنین میتوانید با استفاده از برنامه های رایگان زمان بندی پست اینستاگرام ، ارتباط بهتر و بیشتری با فالوورهای خود داشته باشید .

همچنین برای جلب اعتماد بیشتر، بعضی از فروشگاه ها امکان پرداخت در محل را برای مشتریان قرار میدهند که این شرایط یا میتواند به طور کلی باشد و یا فقط برای یک شهر خاص یا خرید بیش از یک مبلغ مشخص باشد.

اما چیزی که اینجا خیلی اهمیت دارد ، موضوع ارسال کالا و جمع آوری هزینه آن میباشد. گاهی اوقات فروشگاه ها برای جذب مشتریان بیشتر از سرویس های پیکی اشتباهی استفاده می کنند که نه تنها کمکی به آنها نمی کند بلکه موجب ضرر آنها نیز میشود.

فروشگاه هایی که امکان پرداخت درب محل را به مشتریان خود ارائه میدهند ، میتوانند از شرکت های واسط پستی یا سیستم های پیکی برای ارسال کالاهای خود استفاده کنند. حتما این نکته را مدنظر داشته باشید که جهت همکاری با شرکت های واسط پستی حتما باید پنل پستی داشته باشید که در آنجا تمام اطلاعات کالاهای شما ثبت می شود و برای همکاری با سیستم های پیکی نیز باید دقت کنید که نوع کالا و تعداد ارسال های شما در طی روز با شرایط آنها منطبق باشد.

در ادامه با نحوه فروش در اینستاگرام بدون اینکه بخواهید حتی یک ریال هزینه کنید آشنا خواهید شد.

مزایای فروش آنلاین و داشتن فروشگاه اینستاگرامی

به طور کلی فعال سازی فروشگاه اینستاگرام و فروش اینستاگرامی مزایای بسیاری را برای فروشنده ها و صاحبان کسب و کارها به همراه دارد که برخی از آنها عبارتند از :

  • امکان فعالیت 24 ساعته فروشگاه اینستاگرامی : یکی از اصلی ترین مزایای فروش آنلاین و البته داشتن فروشگاه اینستاگرامی ، امکان باز بودن و فعالیت شبانه روزی آن میباشد. این با وجودی است که اگر شما یک فروشگاه فیزیکی داشته باشید ، هرگز نمیتوانید تمام طول شبانه روز باز باشید و حتی اگر اینطور هم باشد ، امکان اینکه 5 صبح یا 12 شب مشتری داشته باشید تقریبا صفر میباشد. اما کاربران اینترنتی به صورت شبانه روزی میتوانند با شما در ارتباط باشند ، سوالات خود را از شما بپرسند و در نهایت خرید خود را انجام دهند.
  • کاهش هزینه ها : یکی دیگر از مهم ترین مزایای استفاده از فروشگاه اینستاگرام ، نداشتن هزینه خرید و اجاره مغازه میباشد. همین موضوع سبب کاهش استرس و دغدغه فکری شما و البته که کاهش هزینه های شما می شود.
  • عدم نیاز به دانش تخصصی فراوان : یکی از مزایای فروش در اینستاگرام ، این است که مانند راه اندازی سایت ، به دانش تخصصی نیاز ندارد و شما میتوانید با مطالعه منابعی مانند همین صفحه در مدت زمان کوتاهی مخاطبین زیادی در اینستاگرام بدست آورید .
  • عدم وجود محدودیت مکانی : علاوه بر نبود محدودیت زمانی در فروش اینستاگرامی ، نبود محدودیت مکانی نیز یکی دیگر از مزایای فروش اینستاگرامی میباشد. شما میتوانید همزمان به سرتاسر کشور فروش داشته باشید و با سرویس پست پرداخت در محل نیز به راحتی میتوانید هزینه ارسال کالا را در محل دریافت کنید و در نتیجه باعث جلب اعتماد مشتریان نیز میشود.

هیچ لینکی فروش اینستاگرام را آسان تر نمی کند

اگر شما به تازگی فروش محصولات در اینستاگرام را شروع کرده اید ، ممکن است ندانید که لینک ها در پست های اینستاگرام برخلاف سایت های دیگر کارایی چندانی ندارد. به همین دلیل است که فروش اینستاگرام تقریبا در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی دشوارتر است. در فضاهای مجازی مانند توییتر ، فیس بوک ، پینترست و غیره شما میتوانید لینک هایی برای محصولات خود داشته باشید که مستقیما کاربران را به صفحه خرید هدایت می کند . در اینستاگرام شما می توانید تصاویر بسیاری از محصولات همراه با توضیحات مربوطه را قرار دهید اما امکان درج لینک های قابل کلیک که کاربران را به سایت شما متصل کند وجود ندارد.

اضافه کردن یک پیوند که به لینک قابل کلیک تبدیل شود امکان پذیر نیست و ممکن است کاملاً با توضیحات یا عکس درهم شود. راجب یک اشتباه بزرگ صحبت می کنم.  این یعنی اگر کاربران بخواهند اقلام موجود در پست های شما را خریداری کنند ، باید وارد سایت شوند و محصول مورد نظر را پیدا کنند. این همان چیزی است که فروش را در اینستاگرام بسیار مشکل می کند.

در واقع اینستاگرام فقط امکان درج یک لینک را در قسمت اصلی صفحه به شما میدهد : لینک موجود در قسمت معرفی (bio) خود. با وجود اینکه اینستاگرام فضای نسبتا دشواری برای فروش است ، اما همیشه مکان مناسبی برای تبلیغ محصولات بوده است.

بیو آمازون در اینستاگرام

یک دنبال کننده واقعی در اینستاگرام خیلی با ارزش تر از یک دنبال کننده واقعی در فیس بوک است ، یعنی اگر یک هزار فالوئر در فیس بوک صد هزار تومان ارزش داشته باشد ، در اینستاگرام 150 هزار تومان می ارزد.

 به همین دلیل در ادامه چند روش برای داشتن یک فروش عالی و آسان در اینستاگرام را بیان می کنیم تا متوجه شوید که اگر چند نکته ساده را بدانید میتوانید فروش کالا اینستاگرام راحتی را در این فضای بزرگ تجاری تجربه کنید ! همچنین در مورد تیک آبی بالای صفحه نیز در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

چند نکته کلیدی برای معرفی محصولات جدید و افزایش فروش در اینستاگرام :

در یک نظرسنجی که توسط فیس بوک انجام شده است ، 81٪ از پاسخ دهندگان اذعان داشتند که اینستاگرام در جستجوی محصولات و خدمات به آنها کمک می کند.  در ادامه به چند ویژگی که توسط آن شما میتوانید همواره محصولات خود را در پست ها متمایز کنید تا مردم بتوانند با محصولات شما در اینستاگرام آشنا شوند و فروش محصولات در اینستاگرام را افزایش دهید وجود دارد :

  • پیش از معرفی کالا ، محصولات تبلیغاتی ایجاد کنید

بخش کوچکی از محصول را نشان دهید نه اینکه کل محصول را آشکار کنید. به طور مثال بدون اینکه کاملا محصول مشخص شود ، از زوایای مختلف آن عکاسی کنید. حتی می توانید از فرایند تولید آن نیز چند عکس در اینستاگرام منتشر کنید ، چه اشکالی دارد؟

همچنین می توانید پستی تحت عنوان اینکه : «محصول جدیدی در راه است » داشته باشید . این کار بخصوص برای محصولات فصلی بسیار مفید میباشد.

  • در استوری های خود از گزینه شمارش معکوس استفاده کنید

تاریخ عرضه محصول خود را با استفاده از گزینه شمارش معکوس اعلام کنید که میتوانید آن را در هنگام ادیت استوری با زدن بر روی  پیدا کنید. همچنین میتوانید از دنبال کنندگان خود بخواهید که این شمارش معکوس را در استوری هایشان نیز انتشار دهند .

شمارش-معکوس-معرفی-محصول-جدید
  • در روز معرفی محصولات را آماده فروش قرار دهید

فراموش نکنید که حتما به مشتریان خود یاداوری کنید که آنها میتوانند به محض رونمایی از محصول خرید خود را انجام دهند.

  • برای پاسخ به سوالات لایو بگذارید

در استوری های خود از قابلیت لایو استفاده کنید تا هم لحظه رونمایی از محصول و نحوه تولید آن را نمایش دهید و هم به سوالات متداول کاربران در مورد محصول جدیدتان پاسخ داده باشید.

  • برای معرفی محصول خود هشتگ ایجاد کنید

این هشتگ میتواند به سادگی #نام_محصول_شما باشد. فالوورهای خود را تشویق کنید تا برای دنبال کردن محصولات شما در روز رونمایی از این هشتگ استفاده کنند ، و در نهایت میتوانید بعدها آن را در حساب تجاری ایستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

به طور کلی ، هر کسی که با اینستاگرام آشنایی دارد ، از اهمیت هشتگ خبردار است. هشتگ یک برند نماینده تمام پست های این برند است . با استفاده از هشتگ شما می توانید تصاویر گرفته شده از محصولات خود را که خریداران پست کرده اند را پیدا کنید و مهم تر از آن اینکه پیدا کردن یک محصول یا شرکت نیز در این صورت راحت تر است.

آماری که خود اینستاگرام منتشر کرده است ، نشان میدهد پست هایی که با هشتگ منتشر می شوند تا 70% میزان لایک و دیده شدن آنها افزایش می یابد.

  • برنامه منظمی در پست کردن محصولات داشته باشید

پست کردن کالاها را در یک برنامه زمانی مشخص انجام دهید ، مثلا یک روز خاص در هفته زیرا در این صورت دنبال کنندگان شما عادت می کنند که به صورت مرتب محصولات شما را نگاه کنند .

  • انواع محصولات مختلف را نمایش دهید

همه انواع یک کالا را نمایش دهید تا مشتریان نسبت به تنوع رنگ ، سایز و حتی جنس کالا حق انتخاب داشته باشند. یعنی به طور مثال تمام رنگ بندی های یک لباس ، تمام سایزهای یک کفش و یا تمام انواع جعبه های کادویی را نمایش دهید . در واقع با این کار شما خرید را برای مشتریان آسان تر میکنید.

  • استوری های هایلایت شده از محصولات مختلف تهیه کنید

همانطور که میدانید استوری ها بعد از 24 ساعت ناپدید خواهند شد ، اما شما میتوانید استوری های مشخصی که اطلاعات خاصی از محصولات ارائه میدهد را با هایلایت کردن ذخیره کنید تا در صفحه پروفایل شما نمایش داده شود. همچنین نظرات و دیدگاه های استوری ها نیز برای عموم قابل مشاهده نیست و در پروفایل شما نمایش داده نخواهد شد.

  • از یک پس زمینه استفاده کنید

ببینید چه رنگ و بافتی برای پس زمینه محصولات شما مناسب است. مثلا یک دیوار سفید یا یک دیوار طرح دار و یا اینکه می توانید فقط از یک تکه پارچه به عنوان پس زمینه خود استفاده کنید. حتی باتوجه به نوع کالاهایی که میفروشید میتوانید همیشه از یک پس زمینه ثابت استفاده کنید که این کار در اصل نوعی امضاء نیز برای شما محسوب میشود.

  • چندین محصول را با تصویرهای مسطح متمایز کنید

تصویر مسطح عکسی است که از بالا گرفته میشود. به این صورت که شما کالای مورد نظر را مثلا روی زمین قرار میدهید و از بالا عکس آن را میگیرید. البته این موضوع بازهم به نوع محصول شما مربوط میشود که کدام زاویه بیشتر گویای مشخصات کالا میباشد و کامل تر آن را معرفی می کند.

پس-زمینه-در-ایجاد-عکس-اینستاگرامی-صدر
  • عکس ها و فیلم هایی که مشتریان با محصولات شما پست کرده اند را نمایش دهید

یکی از مراحل فروش در اینستاگرام این است که زمانی که مشتریان کالا شما را در عکس ها و فیلم هایشان تگ می کنند ، با کسب اجازه از آنها تصاویرشان را در حساب بیزینسی ایسناتگرامی خود به اشتراک بگذارید. این کار در جلب اعتماد فالوئرهایی که به تازگی به شما پیوستن و خیلی با شما آشنا نیستند بسیار مفید و تاثیر گذار است.

  • آموزش های متعددی را به روش های گوناگون ایجاد کنید تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند

از استوری های مختلفی برای ایجاد آموزش مرحله به مرحله استفاده کنید و یا میتوانید فیلم های طولانی تر را در IGTV به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید حتی اگر مردم از شما خرید نکنند ، اما اگر آموزش های شما برای آنها مفید باشد بازهم به صفحه شما می آیند و در نهایت مشتری شما خواهند شد.

  • برای ایجاد اعتماد تعامل داشته باشید

در استوری های خود از فیلد سوال استفاده کنید تا مردم بتوانند سوالات خود را درمورد کالاهای شما بپرسند. در این شرایط افراد میتوانند اطلاعات بیشتری درمورد محصولات شما کسب کنند و در نتیجه نسبت به خرید مطمئن تر می شوند.

یک حساب تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید

با ایجاد حساب تجاری می توانید از امکانات ویژه ای جهت فروش کالا اینستاگرام که در اختیارتان قرار میگیرد استفاده کنید. به این صورت که ابتدا باید حساب اینستاگرام خود را تجاری کنید و سپس با ورود به بخش تنظیمات شما می توانید تعداد افرادی که روزانه به صفحه شما مراجعه کرده اند را مشاهده کنید حتی می توانید جنسیت ، میانگین سنی ، شهر و کشور و حتی بیشترین ساعت بازدید آنها را نیز ببینید. این اطلاعات هم به صورت کلی برای صفحه شماست و هم میتوانید برای هرکدام از پست ها و استوری های خود میزان بازدید را مشاهده کنید.

همچنین می توانید میزان بازنشر شدن پست های خود را نیز ببینید ، یعنی وقتی کسی پست شما را ذخیره می کند یا برای کسی میفرستد می توانید متوجه شوید . با توجه به این اطلاعات راحت تر میتوانید متوجه شوید که کدام استوری ها و پست ها بیشترین آمار بازدید را داشته اند و در نتیجه میتوانید سلیقه فالوور های خود را پیدا کنید و به طور کلی روند پیج خود را زیر نظر داشته باشید.

حساب تجاری در اینستاگرام

روش دریافت تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی اینستاگرام چیست ؟  

تیک آبی یا همان Verified Badge ، تصویری مشابه نمونه زیر میباشد که در کنار نام پروفایل نمایش داده می‌شود و نشان از رسمی بودن اکانتی در شبکه اجتماعی دارد. این تیک آبی مشخص میکند که اینستاگرام این اکانت را چه شخصی باشد و چه تجاری به عنوان یک حساب رسمی پذیرفته است.

آموزش دریافت تیک آبی اینستاگرام

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام

برای اینکه بتوانید تیک آبی را دریافت کنید ، باید واجد یک سری شرایط باشید. در صورتی که اکانت شما فاقد این شرایط باشد درخواست شما برای رسمی کردن اکانت مورد تایید قرار نخواهد گرفت و تا یک ماه بعد از تاریخ رد صلاحیت ، نمیتوانید برای دریافت مجدد تیک آبی درخواست بدهید . درنتیجه حتما پیش از درخواست تیک آبی ، شرایط زیر را بررسی کنید:

  • اعتبار : حساب شما باید بیانگر یک شخص حقیقی ، یک شرکت تجاری یا یک نهاد ثبت شده باشد.
  • منحصر به فرد : حساب شما باید مخصوص همان شخص یا برند تجاری که آن را معرفی کردید باشد. یعنی اکانتی که آن را تایید کرده اید باید متعلق به شما و یا کسب و کارتان باشد.
  • کامل بودن : حساب شما باید باز (Public) باشد ، عکس پروفایل داشته باشد ، قسمت بیوگرافی (Bio) آن تکمیل شده باشد و حداقل یک پست داشته باشید.
  • شناخته شده : آخرین شرط دریافت تیک آبی این است که حساب شما باید شناخته شده باشد و توسط افراد دیگر جستجو شده باشد و فعالیت زیادی داشته باشید. ما حساب هایی که در چندین منبع خبری ارائه شده اند را بررسی میکنیم ، نه اینکه اکانتی صرفا محتوای تبلیغاتی داشته باشد.

بعد از اینکه تمام شرایط فوق را بررسی کردید و حساب خود را مطابق با این موارد تکمیل کردید ، میتوانید در خواست دریافت تیک آبی اینستاگرام را بدهید که مراحل دریافت آن را در ادامه توضیح میدهیم.

چگونه میتوانم تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنم ؟

برای دریافت تیک آبی (Verified Badge) ، کافی است مراحل زیر را طی کنید :

  1. به قسمت پروفایل خود بروید و بر روی گزینه  بزنید.
  2. بر روی آیکون تنظیمات > حساب > درخواست تایید بزنید.

 Settings > Account > Request Verification

3. نام کامل خود را وارد کنید و فرم مورد نیاز برای شناسایی را تکمیل کنید.  

نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام

به خاطر داشته باشید که حتی اگر حساب شما صلاحیت تأیید را داشته باشد ، ارسال یک درخواست تضمین نمی کند که حساب شما تأیید میشود و حتما تیک آبی را دریافت می کنید. زیرا نشان آبی اینستاگرام برای افراد مشهور، برندهای جهانی یا اشخاصی که نام تجاری دارند، رزرو می‌شود. و این نشان تنها در صورتی در اخیتار شخصیت های عمومی قرار میگیرد که اکانت مورد نظر منحصر به فرد، کامل و برای سایر افراد قابل توجه باشد و فعالیت زیادی داشته باشد . علاوه بر این اینستاگرام تاکید دارد که اکانت باید تعداد فالوور های بالایی نیز داشته باشد.

محتوای پشت صحنه را با استوری های اینستاگرام ارسال کنید

جامعه دنبال کنندگان خود را با فیلم ها و کلیپ هایی در جریان روند سخت پشت صحنه قرار دهید تا ببینند برای تولید یک محصول چه مراحل دشواری باید طی شود. زمانی که اینستاگرام قابلیت « استوری» را منتشر کرد ، بلافاصله رقیب برنامه اسنپ چت شد. در حال حاضر حتی استفاده روزانه از آن بیشتر از اسنپ چت شده است.  روزانه بیش از 200 میلیون نفر از استوری اینستاگرام استفاده میکنند و بیش از یک سوم این استوری ها مربوط به کسب و کارها میباشند.

با استفاده از برچسب ها ، ابزارهای نوشتاری و غیره میتوانید خلاقیت برند خود را در استوری ها زنده کنید و باعث جذاب تر شدن آنها شوید.

برخلاف عکس های متداول ، افراد هر روز میتوانند استوری های شما را در بالای صفحه خود مشاهده کنند. وقتی استوری منتشر می کنید شانس شما برای دیده شدن بیشتر از انتشار یک عکس یا فیلم معمولی است و برخلاف پست عکس ، هیچ الگوریتم مشخصی برای استوری وجود ندارد.

استوری اینستاگرام این امکان را به شما میدهد که خلاقیت خود را افزایش دهید و کمتر نگران کیفیت آن باشید. شما به راحتی میتوانید اتفاق های پشت صحنه را در استوری ها نشان دهید تا اعتماد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.

اگر بخواهید روند تولید یک محصول یا اتفاقات خاص ( مانند تولد – افتتاحیه و غیره ) را نمایش دهید ، استوری اینستاگرام بهترین گزینه می باشد. دنبال کنندگان از این حرکت قشنگ قدردانی می کنند و از انتشار استوری های آینده هیجان زده خواهند شد.

با همه اینها ، استوری تنها جایی نیست که می توانید از محصولات آینده به دنبال کنندگان خود خبر دهید.  

فروش محصولات در اینستاگرام

اجازه دهید کاربرانتان محصولات یا خدمات شما را بفروشند

حداقل در 77 درصد مواقع ، زمانی که شخصی تصمیم به خرید میگیرد عکس های مشتریان را به تصاویر حرفه ای ترجیح میدهند .

این برای شما چه معنی دارد ؟

شما احتمالا انواع عکس های مشتریان را در اینستاگرام دیده اید. شما حق دارید این عکس ها را بازنشر کنید و در صفحه خود قرار دهید.  عکس های مشتریان بیانگر اعتماد اجتماعی است ، یعنی شخصی به محصول شما اعتماد داشته و خرید موفقی نیز داشته است.

زمانی که مشتریان کالا شما را در عکس ها و فیلم هایشان تگ می کنند ، با کسب اجازه از آنها تصاویرشان را در حساب بیزینسی ایسناتگرامی خود به اشتراک بگذارید. این کار در جلب اعتماد فالوئرهایی که به تازگی به شما پیوستن و خیلی با شما آشنا نیستند بسیار مفید و تاثیر گذار است.

از طرف دیگر ، تصاویری که خود برندها منتشر میکنند بیشتر حالت تبلیغات دارد. به همین دلیل مردم اغلب سلفی های مشتریان را به عکس های خود شرکت ترجیح می دهند.

عکس های مشتریان خیلی جذاب تر هستند زیرا آنها قابل اعتماد تر هستند. این عکس ها خیلی شبیه تصاویری هستند که دوستان خود شما در اینستاگرام پست می کنند تا اینکه شرکتی بخواهد محصولاتش را بفروشد. و این تصاویر نشان میدهند که شما به سلیقه و نظر مشتریان اهمیت میدهید و به قول معروف مشتری مدار هستید.

خریداران احتمالی می توانند خودشان را به جای آن فرد در عکس تصور کنند که مثلا فلان کیف را در دست دارند.  ضمن اینکه عکس های ارسالی مشتریان تصویر واقعی تری از سایز ، شکل ، ویژگی و رنگ های محصول را به خریداران میدهد زیرا آنها مطمئن هستند که این تصاویر واقعی و بدون فتوشاپ هستند.

همچنین بسیاری از مشتریان نیز عکس محصولات خریداری شده از برند شما را به اشتراک میگذارند. اگر شرکت شما هشتگ خاصی دارد میتوانید ابتدا آن را جستجو کنید. اگر ندارید توصیه می کنیم همانطور که پیش تر نیز اشاره شد از یک هشتگ ساده و مشخص استفاده کنید که مشتریان بتوانند در عکس های خود آن را به اشتراک بگذارند.

راه های افزایش واقعی فالوور رایگان اینستاگرام

متاسفانه اکثر مطالبی که پیرامون بحث فروش اینستاگرامی و افزایش فروش در اینستاگرام منتشر شده است ، خیلی مبهم یا خیلی تخصصی میباشد و اغلب چند راهکار کم تاثیر و یا بسیار وقت گیر ارائه میدهند. علاوه بر اینها ، استراتژی افزایش فالوور اینستاگرام و همینطور نحوه فروش محصولات در اینستاگرام باید حداقل همزمان با آپدیت های الگوریتم های اینستاگرام ، به روز رسانی شود.  

همانطور که همه ما میدانیم ، داشتن فالوور زیاد و واقعی ، یک ابزار قدرتمند در فروش اینستاگرام میباشد. اما خوب است در همین ابتدای راه پیش از اینکه شروع کنید بدانید که هیچ روش جادویی برای اینکه یک شبه به 1k, 10k یا  20k برسید وجود ندارد.

10 روش افزایش فالور اینستاگرام

  1. انتشار مداوم پست ( حداقل یکبار در روز)
  2. استفاده از ویدئو ، IGTV ، لایو و استوری
  3. مطالعه و استفاده از هشتگ های با کیفیت
  4. انتشار محتوای ایجاد شده توسط کاربر ( نه محتوای کپی شده)
  5. در تعامل بودن با فالوورها
  6. یافتن بهترین زمان ها برای انتشار پست
  7. استفاده از آنالیزهای حساب تجاری اینستاگرام
  8. ایجاد شور و اشتیاق در هواداران
  9. در نظر گرفتن پست های جایزه دار
  10. 10.   انتشار پست های اینستاگرام در فیس بوک و توییتر و شبکه های مجازی دیگر

مردم ترجیح میدهند بیشتر صفحه هایی را فالو بک کنند که :

  • بنظر واقعی میرسد
  • تعداد فالوورهای آن بیشتر از فالویینگ هایش باشد
  • فالوورهای زیادی داشته باشد
  • پست های شما طراحی زیبایی داشته باشد

برخی دیگر معتقدند که سه روش برای جذب فالور واقعی در اینستاگرام وجود دارد که عبارتند از :

  • جذب ارگانیک
  • تبلیغات
  • فالو موقت
  • جذب ارگانیک

همانطور که احتمالا از نام آن حدس زده اید ، جذب ارگانیک فالوور در اینستاگرام به معنی جذب فالوور به شیوه طبیعی و بدون هیچ گونه تبلیغاتی میباشد.  این روش دقیقا مشابه بحث سئو در وب سایت ها میباشد.  یعنی کاری کنید که افراد به صورت طبیعی وارد وب سایت شما شوند و آن را بازدید کنند.

در مبحث اینستاگرام نیز ، هدف ما حضور و دیده شدن در اکسپلورر میباشد. برای این منظور مهم ترین کار ، تولید محتوا مفید و اثربخش میباشد . محتوایی که واقعی و منحصر به فرد باشد و برای کاربر موثر باشد . محتوایی که به نحوی کاربر را درگیر کند و او را تشویق کند تا زیر پست شما کامنت بزارد ، سوال بپرسد و حتی آن را با فالوورهای خود نیز به اشتراک بگذارد.  به طور کلی جذب ارگانیک یکی از بهترین روش های جذب و افزایش فالوور میباشد.

  • تبلیغات

تبلیغات نیز یکی از مرسوم ترین روش های افزایش فالوور در اینستاگرام میباشد. به این صورت که شما میتوانید با پرداخت هزینه به پیج های بزرگ اینستاگرام و همینطور اینفلوئنسرها ، برای جذب فالوور پیج خود تبلیغ کنید. این روش به اندازه روش ارگانیک موثر نیست اما سرعت بالایی در جذب فالوور دارد.

  • فالو موقت

در این روش افراد با استفاده از یک ربات هوشمند به سراغ هشتگ‌های مرتبط و صفحات رقیبان خود می‌روند، سپس افراد موردنظر خود را فالو می‌کنند. و بعد از مدتی که معمولا 48 ساعت میباشد ، آن ها را آنفالو می کنند.

چگونه فروشگاه اینستاگرام را فعال کنیم؟

یکی از جدیدترین و موثرترین راهکار افزایش فروش در اینستاگرام ، فروشگاه اینستاگرام یا Shopping Instagram میباشد که یکی از جدیترین و بهترین قابلیت هایی است که با اضافه شدن آن به اینستاگرام ، رونق زیادی به کسب و کارها بخشیده شده است و یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام محسوب میشود که باعث افزایش فروش در اینستاگرام شده است. این ویژگی جدید اینستاگرام این امکان را به برندها میدهد تا علاوه بر نمایش محصولات خود ، بتوانند آنها را در خود اینستاگرام هم به فروش برسانند.

 

راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد ؟

فروشگاه اینستاگرام قابلیت های مختلفی دارد از جمله ؛ تگ قیمت در اینستاگرام و گذاشتن لینک خرید در اینستاگرام ،  که همه آنها به منظور یک هدف طراحی شده اند و میتوان اینطور گفت که اصلی ترین قابلیت فروشگاه اینستاگرام ، افزایش فروش اینستاگرامی میباشد .

یکی از این قابلیت ها ، نمایش قیمت محصولات و لینک خرید بر روی آنهاست . به این صورت که شما با ضربه زدن بر روی عکس میتوانید قیمت محصول را به صورت تگ یا برچسب مشاهده کنید. ویژگی دیگر فروشگاه اینستاگرام ، امکان قرار دادن لینک محصول در استوری است که با ضربه زدن بر روی صفحه به لندینگ پیج مربوط به خرید و مشخصات محصول میروید و در آنجا میتوانید قیمت و ادرس سایت و سایر مشخصات محصول مشاهده کنید و درنهایت خرید خود را انجام دهید.

چگونه فروشگاه اینستاگرام را فعال کنیم؟

یکی از سوالاتی که ممکن است اکنون در ذهنتان باشد این است که چگونه فروشگاه اینستاگرام را فعال کنیم؟ در پاسخ به این سوال خوب است بدانید که با انجام چند مراحل فروش در اینستاگرام به صورت گام به گام که در ادامه ذکر شده است ، میتوانید فروشگاه اینستاگرام خود را تاسیس کنید اما متاسفانه بدلیل اینکه ایران اجازه ساخت فروشگاه اینستاگرام را ندارد ، شما باید در تمامی مراحل که در ادامه قدم به قدم آن را توضیح میدهیم از فیلترشکن استفاده کنید. به طور کلی مراحل ساخت فروشگاه اینستاگرام در یک نگاه شامل موارد زیر میشود :

  1.  ایجاد حساب تجاری فیس بوک و ساخت کاتالوگ
  2.  متصل کردن حساب ووکامرس
  3. افزودن محصولات به کاتالوگ جدید
  4.  ایجاد حساب تجاری اینستاگرام
  5. اتصال فیس بوک و اینستاگرام
  6. فعال کردن تگ محصولات در اینستاگرام

نکته : برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی شما میتوانید از چندین فروشگاه ساز استفاده کنید از جمله ؛ شاپفای و ووکامرس. اما بدلیل اینکه متاسفانه کشور ما تحریم است و برای استفاده از برخی خدمات شاپفای در این زمینه باید تعرفه هایی خریداری کنید ، ما به شما استفاده از افزونه ووکامرس را توصیه می کنیم و در ادامه تمامی مراحل لازم جهت ایجاد فروشگاه اینستاگرام را گام به گام باهم پیش میرویم تا درنهایت با بهره گیری از قابلیت فروشگاه اینستاگرام ، بتوانید فروش اینستاگرامی خوبی را تجربه کنید.

ایجاد فروشگاه اینستاگرام با افزونه ووکامرس

ایجاد فروشگاه اینستاگرام با افزونه ووکامرس

ووکامرس یک افزونه منبع باز برای وردپرس است؛ که برای تجار آنلاین کوچک تا بزرگ که از وردپرس استفاده می‌کنند طراحی شده‌است. لازم به ذکر است که شما نمیتوانید اقلام دیجیتالی را در فروشگاه اینستاگرام بفروشید و تمامی کالاها باید فیزیکی باشند .

1. ایجاد حساب تجاری فیس بوک و ساخت کاتالوگ

برای اینکه بتوانید از قابلیت هایی همچون فروش و تگ قیمت در اینستاگرام بهره مند شوید ، باید ابتدا یک حساب تجاری در فیس بوک داشته باشید. اگر حساب بیزینسی فیس بوک ندارید ، در هنگام ساخت آن میتوانید از انجام برخی مراحل چشم پوشی کنید اما توصیه ما به شما این است که تمامی مراحل مانند انتخاب عکس پروفایل و غیره را در هنگام ثبت نام انجام دهید. سپس از طریق گزینه template ، قالب صفحه را بر روی shopping قرار دهید.

برای استفاده از افزونه ووکامرس برای فروشگاه اینستاگرام ، بعد از ساخت حساب تجاری فیس بوک ، به قسمت Facebook Catalog Manager page رفته و بر روی گزینه ایجاد کاتالوگ کلیک کنید .

سپس باید نوع دسته بندی بیزینس خود را انتخاب کنید. توصیه ما به شما انتخاب گزینه  eCommerce یا همان خرده فروشی تجارت الکترونیکی میباشد.

دسته بندی در  eCommerce

در صفحه بعدی دوگزینه برای شما نمایش داده میشود که در اینجا شما میتوانید محصولات خود را به صورت دستی وارد کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا گزینه Connect E-Commerce Platform را انتخاب کنید.

پلتفرم اتصال ووکامرس

بعد از انتخاب این گزینه ، صفحه را پایین بکشید و لوگو ووکامرس را انتخاب کنید. و سپس بر روی دکمه finish کلیک کنید.

2. متصل کردن حساب ووکامرس

در این مرحله باید حساب ووکامرس خود را با فیس بوک کانکت کنید . برای این مرحله نیاز به آی دی فیس بوک میباشد تا آن را در ووکامرس آپلود کنید. بنابراین برای اینکه بتوانید Facebook Pixel Extension را دریافت کنید ، بر روی دکمه دانلود کلیک کنید.

متصل کردن حساب ووکامرس

اکنون یک فایل زیپ از فیس بوک دریافت کره اید که این فایل را باید در افزونه ووکامرس خود نصب و فعال کنید. در این قسمت فیس بوک یک نمای کوچک از مراحل بعدی که شما طی خواهید کرد ارائه میدهد که به شرح زیر است :

فایل زیپ فیس بوک و افزونه ووکامرس
استفاده از افزونه ووکامرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی اینستالگرام
استفاده از افزونه ووکامرس برای ساخت فروشگاه اینترنتی اینستالگرام

اکنون با طی کردن مراحل بالا ، فقط باید پلاگین دانلود شده را در وردپرس خود نصب و فعال کنید. وارد قسمت پیشخوان وردپرس شوید و در گزینه افزونه ها ، افزودن بزنید و فایل زیپ را بارگذاری کنید و سپس افزونه نصب شده را فعال و اجرا کنید.

افزودن افزونه ووکامرس در وردپرس

3. افزودن محصولات به کاتالوگ جدید

اکنون باید محصولات خود را در فیس بوک اضافه کنید و کاتالوگ خود را بسازید. در نتیجه به قسمت محصولات رفته و گرینه add product بزنید و محصولات را هم میتوانید به صورت دستی و هم اتوماتیک اضافه کنید.

افزودن محصولات به کاتالوگ جدید

4. ایجاد حساب تجاری اینستاگرام

در این مرحله باید یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشید و یا حساب موجود خود را از حالت شخصی به تجاری تغییر دهید . با انجام این کار علاوه بر راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام ، میتوانید از قابلیت های بیزینس اکانت اینستاگرام نیز بهره مند شوید و حساب خود را ارتقاء دهید.

نحوه تجاری کردن حساب اینستاگرام

ابتدا باید برنامه خود را آپدیت کنید تا بتوانید آخرین ورژن اینستاگرام را نصب کنید. سپس در قسمت setting یا تنظیمات مربوط به اینستاگرام، گزینه linked account را انتخاب کنید. بعد از روشن کدن فیلترشکن، روی گزینه فیسبوک کلیک کنید تا اکانت فیسبوک شما به اکانت اینستاگرام متصل شود. بعد از اتصال اکانت‌ها به یکدیگر، به دو طریق میتوانید حساب خود را تجاری کنید.

روش اول و آسان تر اینکه در همان صفحه پروفایل خود ، گزینه Edit profile را بزنید و سپس switch to professional account را کلیک کنید و مطابق تصویر زیر عمل کنید.

در روش دوم ، از قسمت تنظیمات و در account گزینه Linked account را انتخاب کنید .سپس از بین شبکه های اجتماعی که وجود دارند فیس بوک را انتخاب کرده و در مرحله بعدی دسته بندی بیزنس خود را مشخص کنید.

 

دوبار در قسمت تنظیمات و در account گزینه switch to a business   profile  را کلیک کنید. اکنون حساب اینستاگرام شما تجاری شده است.

5. اتصال فیس بوک و اینستاگرام

بلاخره وقت آن رسیده است که اکانت اینستاگرام خود را به حساب فیس بوک متصل سازید. برای این کار کافی است به قسمت کاتالوگ فیس بوک رفته و پس از انتخاب کاتالوگ مورد نظر ، وارد تنظیمات آن شوید. سپس گزینه اتصال با اینستاگرام را انتخاب کنید و بروی دکمه manage profile کلیک کنید.

تصال فیس بوک و اینستاگرام

اگر هنوز حساب اینستاگرام خود را تجاری نکرده باشید ، پیغام زیر را دریافت میکنید. پس از تبدیل حساب خود به بیزینس اکانت ، اتصال با فیس بوک برقرار خواهد شد.

حساب-اینستاگرام-در-فیس-بوک

تبریک میگویم ! شما تمامی مراحل لازم برای فعال سازی فروشگاه اینستاگرام را با موفقیت انجام داده اید و اکنون فقط باید تگ قیمت محصولات را در پیج اینستاگرام خود انجام دهید . اما پیش از آن حتما باید اکانت اینستاگرام شما توسط فیس بوک تایید شود و این فرایند کمی زمان بر است ، حتی ممکن است تا یک ماه طول بکشد.

6. فعال کردن تگ محصولات در اینستاگرام

اگرچه اکنون فیس بوک ، ووکامرس و اینستاگرام به یکدیگر متصل هستند ، اما شماهمچنان باید به اینستاگرام بگویید که میخواهید محصولات خود را تگ کنید یا پست های فروشگاه اینستاگرام را فعال کنید. در نتیجه بعد از ینکه پیام تایید را از اینستاگرام دریافت کردید ، بر روی آن کلیک کنید تا به قسمت پروفایل خود بروید. پیامی مشابه پیغام زیر را در صفحه خود پیدا کنید.

سپس بر روی گزینه Get Started کلیک کنید. از این طریق شما وارد بخش فروشگاه اینستاگرام میشوید. در صفحه بعدی گزینه محصولات و کاتالوگی که میخواهید از آن استفاده کنید را انتخاب کنید.

نحوه تگ کردن قیمت محصولات

بخش مهیج ماجرا فرا رسید! اکنون وقت آن است که محصولات خود را با هر عکسی که میخواهید تگ کنید. این روند را با ایجاد یک پست معمولی شروع کنید . دقیقا مانند کاری که همیشه در اینستاگرام انجام میدهید. بعد از انتخاب عکس و اعمال فیلترهای دلخواه ، وارد صفحه ای میشوید که در آنجا میتوانید متنی برای عکس بنویسید و همچنین افراد مختلفی را تگ کنید، فقط با یک تفاوت ؛

اکنون گزینه جدیدی به نام Tag Products وجود دارد . بر روی آن کلیک کنید تا لیست اقلام موجود در کاتالوگ شما را نمایش دهد. آیتم هایی را انتخاب کنید که بیشتر همخوانی را با محصولات شما دارند و مطمئن شوید که تگ ها در جای درستی از عکس قرار دارند . بعد از پیدا کردن محصول ، مکانی برای تگ کردن قیمت در آن پیدا کنید. بر روی آن نقطه کلیک کنید و سپس دکمه Done را بزنید. برای اینکه تگی را بردارید میتوانید آن را درگ کنید یا دوبار بر روی آن کلیک کنید.

تگ قیمت محصولات در فروشگاه اینستاگرام

نکته : ممکن است دیده باشید که برخی از برندهای محبوبتان یا بهترین فروشگاه های اینستاگرام ، بخشی به نام «خرید» یا «shop» دارند که در آنجا لیست تمام اقلام موجود دسته بندی شده است. این قابلیت تنها زمانی رخ میدهد که مدتی از شروع فروش در اینستاگرام شما گذشته باشد و حداقل نه پست در فروشگاه اینستاگرام داشته باشید.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم نحوه فروش محصولات در اینستاگرام را چه در قالب استوری و روش های افزایش فروش و جلب فالوور و چه به صورت راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی به خوبی بیان کرده باشیم ، زیرا همیانطور که میدانید این روزها یکی از مهم ترین راه های جذب مشتری از طریق اینستاگرام میباشد.

در نهایت ، این روزها فروش اینستاگرامی محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و کمتر کسی است که لذت خرید راحت آن را حداقل یکبار نچشیده باشد. همین موضوع زمینه کسب درآمد و ایجاد خلاقیت در بسیاری از افراد و تجارت ها شده است. برای اینکه شما هم به بازار داغ در این فضای مجازی بپیوندید ، کافی است کمی وقت بگذارید و بعد از مطالعه مطالب فوق ، آنها را یکی یکی عملی کنید و شاهد فروش اینستاگرامی خود باشید.