خدمات لجستیک فروشگاه اینترنتی

خدمات لجستیک فروشگاه اینترنتی

به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی ، حتما باید با مفهوم لجستیک آشنا باشید. امروزه مدیریت زنجیره تأمین بازگشت ، یک مولفه مهم در هر تجارتی بخصوص کسب و کارهای اینترنتی ، محسوب میشود. از آنجاییکه شما فروشگاه فیزیکی برای انبار کردن و نگهداری محصولات ندارید ، باید برای بحث نگهداری و ارسال کالاها و خدمات خود ، از یک شخص ثالث کمک بگیرید.  این کار برای مدیریت زمان و مقدار سود خالص شرکت بسیار حائز اهمیت است…

لجستیک فروشگاه اینترنتی چیست ؟

به بیان ساده ، به مدیریت نحوه فراهم کردن ، انبارداری و حمل و نقل محصولات به مقصد نهایی ، لجستیک گفته می شود. برنامه ریزی ، انجام و کنترل جا به جایی و قرارگیری محصولات و خدمات همه باید در یک سیستم معین که برای دستیابی به اهداف خاص طراحی شده است که ممکن است در صنعت نیز متفاوت باشد ، صورت گیرد.

با نگاهی وسیع تر ، مدیریت لجستیک شامل چند مرحله می شود:

  • یافتن و شناسایی تأمین کنندگان و توزیع کنندگان بالقوه
  • تعیین میزان دسترسی و اثربخشی آنها در حیطه تولید کسب و کار
  • ایجاد روابط و یافتن مقرون به صرفه ترین راه حل ها برای بیزینس شما

شرکت های بزرگتر معمولا با چندین شرکت لجستیکی کار میکنند تا راحت تر بتوانند تقاضاها را پیگیری کنند. با این حال تجارت کوچک شما نیازی به همکاری با سازمان های مختلف برای مدیریت لجستیکی وب سایت تجارت الکترونیک ندارد. اگر عملکرد شرکت شما به حد کافی کوچک باشد ، میتوانید با شرکت ها و سازمان های محلی برای انبارداری و ارسال کالاهای خود همکاری کنید.

مزایای استفاده از خدمات لجستیک فروشگاه اینترنتی

خدمات-لجستیک-فروشگاه-اینترنتی
  • ارسال سریع تر اقلام و در نتیجه جلب رضایت بیشتر مشتریان
  • امکان مدیریت بهتر موجودی انبار
  • تمرکز بیشتر بر روی وب سایت و جذب مشتری های احتمالی بیشتر
  • کاهش زمان و هزینه های ارسال

فرایند لجستیک فروشگاه اینترنتی به چه صورت است ؟

لجستیک برای مشاغل کوچک خیلی پیچیده نیست. زمانی که مشتری سفارش خود را در سایت ثبت کرد ، این معامله با هر نوع نرم افزاری که داشته باشید ، انجام میشود. به عنوان یک خرده فروش ، اکثر پلتفرم های کسب و کارهای اینترنتی ، نرم افزار مدیریت موجودی یکپارچه ای دارند. بنابراین وقتی مبلغ به طور کامل پرداخت شود ، موجودی شما به طور خودکار مطابق با آن تنظیم می شود.

زمانی که شما پیام ثبت سفارش را دریافت میکنید ، وقت ارسال کالا میباشد. باتوجه به میزان بزرگی و نوع عملکرد مجموعه شما ، گام های بعدی میتواند یکی از این موارد باشد :

  • عملکرد خانگی / اداری : اگر وب سایت خود را از خانه یا یک دفتر جداگانه مدیریت میکنید و موجودی فروشگاه نیز در آنجا وجود دارد ، تنها کاری که باید انجام دهید ، بسته بندی محصولات و ارسال انها به دست خریداران میباشد. این یک گزینه عالی برای فروشگاه های نوپا و کسب و کارهای کوچک میباشد زیرا دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی بابت انبارداری یا لجستیک کالاها نیست.
  • فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی : اگر شما یک فروشگاه فیزیکی و یک اتاق برای نگهداری و ذخیره محصولاتی که آنلاین میفروشید دارید ، همان اصل بالا مجددا اعمال میشود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اقلام را بسته بندی کنید و برای مشتریان منتظر بفرستید.
  • برونسپاری لجستیک :  اگر فعالیت فروشگاه اینترنتی شما به قدری بزرگ هست که عملکرد لجستیک آنلاین خود را برون سپاری کنید ، احتمالا باید برای پلتفرم خود با طرف سومی که کار خدمات لجستیک فروشگاه اینترنتی را انجام میدهد ، همکاری کنید. در این صورت ، وقتی مشتری خرید خود را انجام میدهد ، مرکز توزیع و پخش مربوطه متوجه خواهد شد و به سرعت پروسه خروج محصول از انبار را انجام میدهند. این فرایند به خوبی سازمان دهی میشود و استرس ناشی از حمل و نقل فروشگاه های اینترنتی و ارسال کالا نیز وجود نخواهد داشت ، در نتیجه شما میتوانید بر دیگر جنبه های وب سایت خود تمرکز کنید.

آیا امکان پیگیری اقلام در لجستیک وجود دارد ؟

بله. از آنجایی که لجتسیک فروشگاه اینترنتی کمی پیچیده است و مبتنی بر تکنولوژی میباشد ، گزینه هایی برای ردگیری محصولات و مشاهده موجودی انبار خود وجود دارد. مدیریت موجودی انبار بوسیله پنل تجاری خود ، امکان مشاهده میزان کالاهای ارسالی و برگشتی را به شما میدهد. در نتیجه شما هیچ وقت عقب تر از سفارش های مشتریان خود نیستید.

صدر به عنوان یک شرکت واسط پستی ، خدمات لجستیک فروشگاه اینترنتی نیز ارائه میدهد. به این ترتیب که هم کار بسته بندی و هم چاپ فاکتور انجام میشود . همچنین کالاهای برگشتی نیز ثبت میشود و بعد از بازرسی کالا ، جزء گروه قابل استفاده و یا غیرقابل استفاده ها دسته بندی میشود.

تعرفه های سرویس بسته بندی و انبارداری کالا

شرکت صدر بوسیله همکاری مستقیم با پست ،مرسولات پستی تان را به سریع ترین روش ممکن و به سراسر کشور ارسال می کند. هزینه ارسال مرسولات همانند تعرفه پست می باشد ، همچنین امکان استفاده از سرویس پرداخت در محل نیز برای مشتریان فراهم است.

اشتراک سالیانه استفاده از نرم افزار به صورت کاملا رایگان است و همچنین حتی اگرنیازی به محلی برای نگهداری و انبار محصولات خود ندارید و تنها نیازمند استفاده از پنل برای مدیریت بهتر کالاهای خود هستید این امکان برای شما وجود دارد تا فقط از مزایای پنل انبارداری صدر استفاده کنید .

برای استفاده ازخدمات انبارداری لازم است تا مرسولات پستی شما حداقل روزانه 10عدد یا در مجموع 250عدد ماهانه باشد.

 خرید و تامین کارتن و دیگر مواد مصرفی برعهده شرکت صدر می باشد. هزینه بسته بندی مرسولات شامل هزینه کارتن مصرفی به علاوه دوهزار تومان بابت قیمت پاکت پستی می باشد. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید در سایت ثبت نام کرده و پشتیبانان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند یا با شماره 09122577789 تماس حاصل فرمایید.

لجستیک فروشگاه اینترنتی چیست ؟

 به مدیریت نحوه فراهم کردن ، انبارداری و حمل و نقل محصولات به مقصد نهایی ، لجستیک میگویند. برنامه ریزی ، انجام و کنترل جا به جایی و قرارگیری محصولات و خدمات همه باید در یک سیستم معین که برای دستیابی به اهداف خاص طراحی شده است که ممکن است در صنعت نیز متفاوت باشد ، صورت گیرد.

مزایای استفاده از خدمات لجستیک فروشگاه اینترنتی

  • ارسال سریع تر اقلام و در نتیجه جلب رضایت بیشتر مشتریان
  • امکان مدیریت بهتر موجودی انبار
  • تمرکز بیشتر بر روی وب سایت و جذب مشتری های احتمالی بیشتر
  • کاهش زمان و هزینه های ارسال