سیستم همکاری در فروش کالا

شبیه رویا میماند نه ؟ پول درآوردن در حالی که خواب هستید! برای 99 درصد مردم ، همکاری در فروش نقطه شروع آنها میباشد. ایده پشت آن ، این است که شما محصولات دیگران را اغلب از طریق شبکه های همکاری در فروش ، تبلیغ میکنید و زمانی که مشتریان بلاخره از شما خرید کنند و بخاطر بازاریابی خوبتان موفق به فروش محصولات شوید ، پورسانت خود را دریافت میکنید. به این سیستم ، سیستم همکاری در فروش می گویند. 

سیستم همکاری در فروش چیست ؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ ( affiliate-marketing ) یک سیستم کسب درآمد انلاین میباشد که در این چند سال اخیر بسیار شایع شده است و سالانه افراد بسیاری توانسته اند از این طریق حتی در منزل هم کسب درآمد کنند. در واقع وجود اینترنت و فضاهای مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام بستر لازم را برای کسب درآمد از طریق بازاریابی و از راه دور را فراهم کرده است.

به بیانی دیگر ، در بحث همکاری در فروش یا هر فروش دیگری که مبتنی بر اینترنت و بازاریابی باشد ، شما میتوانید بعد از کمی آموزش و بدون داشتن کالا یا محصولی ، اقدام به فروش کنید و پورسانت خود را دریافت کنید. این افراد بازاریابی واسطه ای برای کسب و کارها انجام می دهند و از فضای فروش صاحبان کسب و کار ، برای فروش خود استفاده می کنند.

همکاری در فروش (Affiliate Marketing) که به آن فروش واسطه ای هم گفته میشود، به شریک شدن در سود فروش کالا یا خدمتی گفته می شود. یعنی هرکسی که به نوعی سودی برای این کسب و کار داشته باشد ، همکاری در فروش محسوب میشود و متناسب با فروشی که داشته است پورسانت دریافت می کند. احتمالا سوالی که الان برایتان پیش می آید این است که ؛ چگونه متوجه مقدار فروش هر بازاریاب می شوند ؟ پس ادامه مطلب را مطالعه کنید.

نحوه عملکرد سیستم همکاری در فروش چگونه است ؟

در ابتدا باید برای هر بازاریاب لینک مشخصی از سایت مربوطه تعریف شود تا هر سفارشی که توسط او ثبت ، ارسال و یا مرجوع میشود ، قابل پیگیری و مشاهده باشد .مقدار پورسانت تعیین شده و همینطور شرایط پرداخت آن برای هر شرکتی متفاوت است . به همین دلیل در ادامه به بررسی شرایط همکاری در فروش چند شرکت مختلف می پردازیم :

شرایط همکاری در فروش آمازون

برنامه همکاری در فروش آمازون که به آن « Amazon Associates » هم گفته مشیود ، یکی از بزرگترین شبکه های همکاری در فروش جهان میباشد که به ناشران ، بلاگرها و افرادی که تولید محتوا می کنند و صاحبان وب سایت هایی که از ترافیک سایت خود کسب درآمد می کنند ، با میلیون ها محصولی که در سایت آمازون وجود دارد ، کمک میکند. بنابراین یک راه عالی برای کسب درآمد برای وب سایت میباشد. آمازون برای وصل کردن بازدیدکنندگان به محصولات و کسب درآمد از خریدهای واجد شرایط ، از ابزارهای ساخت لینک آسان استفاده می کند. به عنوان یک شریک ، شما باید دسترسی کامل به تمام ازپبزارهای گزارش دهی داشته باشید تا آنچه که باعث تاثیرگزاری بیشتر در خوانندگان شما می شود را بیاموزید.

چگونه میتوانم واجد شرایط استفاده از برنامه آمازون باشم ؟

بلاگرها ، اینفلوئنسرها و افرادی که تولید محتوا می کنند مشروط بر اینکه اگر وب سایت یا اپلیکیشن موبایل داشته باشند ، میتوانند از برنامه آمازون استفاده کنند.

استفاده از سیستم همکاری در فروش آمازون دارای قوانینی میباشد که در ادامه به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم :

  • شما باید در سایت خود یا در ارتباطات خود اعلام کنید که احتمالا شما واجد شرایط دریافت توصیه های خود هستید و به آنها عمل میکنید.
  • شما نباید در توصیه های خود ادعاهای غلط یا فریبنده داشته باشید.
  • از ارجاع دادن به قیمت ها (به استثنای برخی موارد) خودداری کنید زیرا قیمت ها دائما تغییر می کنند.
  • از لینک همکاری در فروش آمازون برای تبلیغات آفلاین ، کتاب های الکترونیکی و ایمیل استفاده نکنید.

نحوه شریک شدن با آمازون

  1. راه اندازی وب سایت یا وبلاگ
  2. مطالعه صفحه همکاری در فروش آمازون
  3. ساخت پروفایل همکاری در فروش آمازون
  4. ساخت لینک همکاری در فروش آمازون

زمانی که شما در آمازون ثبت نام میکنید ، یک کد مخصوص به خود را دریافت میکنید ، چیزی شبیه به این کد : amazon.com/dp/B01K1C94E4

هنگامی که شخصی بر روی لینک شما کلیک می کند و ظرف مدت 24 ساعت محصولی از آمازون خریداری کند ، کمیسیونی از سود خرید به شما تعلق خواهد گرفت . نکته خوب این است که مشتریان حتما نباید محصول پیشنهادی شما را خرید کنند . یعنی اگر شما چاقو آشپزخانه را برای آنها فرستادید ، و آنها در نهایت یک راکت تنیس بخرند ، بازهم کمیسیون خرید به شما تعلق میگیرد. اگر آنها در مدت24 ساعت بعد از وارد شدن به لینک شما ، هرچیز دیگری هم بخرند ، بازهم کمیسیون به شما تعلق میگیرد.

درصد کمیسیون همکاری در فروش آمازون

البته طبق گزارشات موجود ، چند ماهی میشود که آمازون نرخ کمیسیون مشارکت در همکاری برخی از کالاهای خود را تا حد زیادی کم کرده است. به طور مثال نرخ کمیسیون مبلمان و لوازم دکوراسیون خانه از 8% به 3 % رسیده است. همچنین مقدار کمیسیون محصولات غذایی از 5% به 1% و مقدار کمیسیون محصولات زیبایی و مراقبتی پوست ، لوازم ورزشی و لوازم خودرو و آشپزخانه ، از 4.5% به 3 % کاهش یافته است.

همکاری در فروش دیجی کالا

اولین مرحله برای آغاز فعالیت در سیستم کسب درآمد دیجی‌کالا، ایجاد حساب کاربری است. پس از تکمیل ثبت نام و فعالسازی حساب کاربری، لازم است پروفایل خود را تکمیل نمایید، این اطلاعات شامل اطلاعات هویتی و همچنین اطلاعات بانکی شما برای واریز درآمد ماهانه می‌باشد. پس از آن شما باید رسانه خود را در سیستم ثبت نمایید تا کارشناسان فنی شرکت آن را بررسی نمایند و بعد از تایید آن، بتوانید فعالیت خود را آغاز کنید. بعد از تایید رسانه، شما باید لینک‌های مخصوص هر رسانه را تولید کنید و در رسانه‌ی خود به اشتراک بگذارید تا بتوانید درآمد کسب کنید.

نحوه پرداخت کمیسیون به چه صورت است ؟

حداقل زمانی که برای پرداخت کیمسیون باید سپری شود 14 روز بعد از خرید مشتری و رسیدن کالا به دست او میباشد تا مطمئن شوند کالای خریداری شده مرجوع نمیشود. همچنین اگر مشتری هنگام خرید از کد تخفیف استفاده کند ،طبق قانون مبلغ تخفیف از مبلغ کمیسیون شما کسر میگردد و همین مورد درآمد شما را صفر میکند . حداکثر مبلغ کمیسیونی که به کالایی تعلق میگیرد ، 200 هزار تومان است.

برای دریافت کمیسیون خود و تسویه حساب ، در قسمت امور مالی سه قسمت وجود دارد :

  • قسمت اول : درآمد قطعی شده است و برای اینکه بتوانید تسویه کنید ، مبلغ ،آن باید حداقل به 200 هزارتومان برسد.
  • قسمت دوم : تعداد سفارشات قطعی شده است که در این قسمت کل سفارشات قطعی شده ما را نشان میدهد. یعنی سفارشاتی که ارسال شده اند و در انتظار 14 روز زمان برای قطعی شدن می باشند.
  • قسمت سوم : مجموع درآمد که شامل درآمد تسویه شده ، درآمد تسویه نشده و درآمد بالقوه میباشد.

نکته مهم دیگراین است که یکی از عوامل تاثیرگزار در خصوص پرداخت کمیسیون ، در نظر گرفتن سطح کاربران میباشد. دیجی کالا برای تشویق کاربران به فروش بیشتر ، سه سطح برنزی، نقره ای و طلایی را برای آنها در نظر گرفته است که هر کاربر با توجه به میزان فروشی که دارد در یکی از این سطوح قرار میگیرد و مقدار کمیسیون او نیز بر همین اساس تعیین می شود. متقاضیان می توانند به قسمت تعرفه کمیسیون ها در پنل کاربری خود مراجعه نمایید وتعرفه کمیسیون های مربوط به هر دسته بندی کالا را مشاهده نمایید.

همه رسانه‌های ثبت شده به صورت پیش فرض در سطح برنزی قرار دارند.در صورتی که تعداد سفارش‌های قطعی شده شما در ماه بیش از ۷۰۰ سفارش باشد سطح شما به نقره‌ای تبدیل می‌شود و اگر بیشتر از ۱۷۰۰ سفارش از طریق حساب کاربری شما ثبت شده باشد، رسانه شما طلایی می‌شود.

در جدول زیر لیست درصد کمیسیون دیجی کالا برای برخی از متداول ترین کالاها وجود دارد :

سطح طلایی سطح نقره ای  سطح برنز محصولات
11% 9% 8% زنانه و مردانه
10% 8% 7% پوشاک ورزشی 
11% 10% 9% اکسسوری لوازم شخصی 
9% 7% 6% زیورآلات
5% 4% 3% ساعت و مچ بند هوشمند
4% 3% 2% لپ تاپ
7% 5% 4% لوازم خانگی برقی 
9% 7% 6% عطر
9% 7% 6% ایمنی و مراقبت 
0% 0% 0% موبایل
0% 0% 0% تفریحی و ورزشی
0% 0% 0% مواد پروتئینی

همکاری در فروش سبزگستر

برای شروع فعالیت در سبزگستر ، شما باید یک فضای مجازی مانند وبسایت یا صفحه اینستاگرام داشته باشید. سپس میتوانید از روش فروش پیامکی یا ربات تلگرامی برای فروش محصولات خود استفاده کنید. برای فروش در اینستاگرام و کانال های تلگرامی و سایت های مختلف ، باید بخش پیامکی خود را در پنل کاربری سبزگستر فعال کنید .

پورسانت همکاری در فروش سبزگستر

همچنین برای سفارشات برگشتی نیز ، اگر به تازگی عضو سبزگستر شده باشید و به عنوان کاربر عادی باشید ، 30 درصد ازمبلغ ارسال بابت سفارش برگشتی از حساب شما کسر می گردد. این در حالی است که اگر کاربری با امتیاز بالا باشید مثلا یک ستاره ای ، این درصد کمتر شده و اگر در بالاترین سطح یعنی الماس باشید ، هیچ گونه هزینه ای از شما کسر نمی گردد.

نحوه دریافت کمیسیون

دریافت کمیسیون به دو صورت دستی و اتوماتیک انجام میشود. نکته مهم این است که از هر طریقی که اقدام کنید ، بازهم پرداخت وجه بدون محدودیت زمانی به حسابتان واریز می گردد. فقط کافی است مبلغ پورسانت به آن میزانی که در سیستم وارد کرده اید برسد و حداقل مبلغ دریافتی پورسانتی 50 هزار تومان میباشد.

نکته مهم دیگر این است که اگر کالایی را فروخته باشید و در مرحله ارسال شد باشد ، میتوانید 70 درصد مبلغ کمیسیون خود را دریافت کنید و 30 درصد باقی مانده برای همان بحث امکان برگشتی سفارش میباشد. اما اگر کالا در مرحله توزیع شد قرار بگید ، میتوانید 100 درصد مبلغ پورسانت خود را دریافت کنید.

مقدار پورسانت همکاری در فروش سبزگستر

درصد کمیسیون پورسانت قیمت فروش  نام محصول
10% 11000 109000 هودی مردانه 
9% 11000 118000 سوییشرت مردانه
9% 11000 118000 ست سوییشرت شلوار
9% 13000 138000 new balanc کفش مردانه
10% 11000 109000 شلوار اسلش مردانه
9% 13000 149000 کفش مردانه اسکلتی

همکاری در فروش دایان شاپ

دایان نیز یکی دیگر از فروشگاه هایی است که در بحث سیستم همکاری در فروش همیشه مطرح بوده است. نحوه شروع به کار در دایان به این صورت است که بعد از ثبت نام و عضویت در سایت و ایجاد فروشگاه ، وب سایت یا صفحه مجازی خود ، بنر تبلیغاتی محصولات را از دایان دریافت خواهید کرد.

نحوه دریافت کمیسیون به چه صورت است؟

بعد از فروش محصول شما میتوانید 30 درصد از مبلغ کمیسیون خود را دریافت کنید و بعد از توزیع شدن کالا ، میتوانید 70 درصد بقیه را دریافت کنید.

مقدار پورسانت همکاری در فروش دایان شاپ

درصد کمیسیون پورسانت قیمت فروش  نام محصول
11% 13080 119000 شلوار اسلش مردانه
7% 14700 210000 کفش ورزشی مردانه
10% 11900 119000 شلوار مردانه 
7% 16030 229000 کفش ورزشی مردانه مدل maran
12% 13080 109000 ساعت دیواری 
6% 14940 249000 کاپشن ارتشی مردانه
5% 15950 319000 کاپشن چرم مردانه
10% 10900 109000 عینک آفتابی
14% 10500 75000 عینک آفتابی 
4% 15960 399000 ساعت هوشمند x6 
8% 12720 159000 ساعت مچی مردانه

همکاری در فروش آفکده

فروشگاه اینترنتی آفکده به محض تحویل کالا به پست ، تا 70درصد پورسانت را پرداخت می کند. انبار این فروشگاه در شرکت پست قرار دارد، در نتیجه ارسال مرسولات نسبت به سایر فروشگاه های اینترتی از سرعت بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال در بحث همکاری در فروش کتونی ،به علت ارسال سریع و تنوع زیاد کالا انتخاب این شرکت میتواند برای کسب و کارشما مفید باشد.

نحوه دریافت پورسانت به چه صورت است ؟

حداقل مبلغ دریافت کمیسیون ، 50 هزارتومان میباشد و تسویه آن روزانه است . یعنی فردای هر روزی که درخواست دریافت وجه بدهید ، فردای آن روز کمیسیون شما به حسابتان واریز می گردد.لازم به ذکر است که  پورسانت تمامی کالاهای آفکده 10 الی 12 درصد میباشد، یعنی تقریبا 2 درصد بیشتر از فروشگاه های اینترنتی دیگر .

مقدار پورسانت همکاری در فروش آفکده

درصد کمیسیون پورسانت قیمت فروش  نام محصول
12% 10800 90000 کتونی آدیداس مردانه
12% 19080 159000 نیم بوت مردانه تیم برلند
12% 20280 169000 کتونی مردانه پاریس
12% 16680 139000 نیم بوت مردانه کلارک 
12% 18000 150000 بوت مردانه چرم 
12% 14280 119000 کتونی مردانه اکو
12% 4800 40000 کفش راحتی اسکچرز زنانه
12% 13800 115000 کتونی زنانه آدیداس
12% 10680 89000 کتونی زنانه و مردانه نایکی 
12% 17880 149000 نیم بوت مردانه 
12% 23880 199000 کفش مردانه ریبوک 

مقایسه سیستم همکاری در فروش آفکده و دایان شاپ

همانطور که مشاهده کردید ، قیمت و نوع کالاهای دایان و آفکده تقریبا مشابه میباشد به همین دلیل این دو شرکت همیشه رقیب یکدیگر بوده اند . اصلی ترین تفاوت این دو شرکت در مقدار پورسانتی است که به بازاریاب ها میدهد به این صورت که با وجود قیمت های ثابت ، آفکده 12 درصد پورسانت و دایان به طور میانگین 9 تا 10 درصد پورسانت برای بازاریاب ها در نظر گرفته است.

آفکده دایان شاپ نام شرکت
درصد پورسانت  مبلغ پورسانت قیمت کالا درصد پورسانت  مبلغ پورسانت قیمت کالا نام محصول 
12% 21480 179000 9% 16110 179000 نیم بوت مردانه Kiyan 
نیم بوت مردانه
آفکده دایان شاپ نام شرکت
درصد پورسانت  مبلغ پورسانت قیمت کالا درصد پورسانت  مبلغ پورسانت قیمت کالا نام محصول 
12% 22680 189000 8% 17000 189000 کفش ساقدار مردانه AIRMAX 
کفش ساقدار مردانه
آفکده دایان شاپ نام شرکت
درصد پورسانت  مبلغ پورسانت قیمت کالا درصد پورسانت  مبلغ پورسانت قیمت کالا نام محصول 
12% 16680 139000 9% 12510 139000 کفش مردانه ecco
سیستم همکاری در فروش
آفکده دایان شاپ نام شرکت
درصد پورسانت  مبلغ پورسانت قیمت کالا درصد پورسانت  مبلغ پورسانت قیمت کالا نام محصول 
12% 25000 210000 7% 14700 210000 کفش ساقدار مردانه clark
سیستم همکاری در فروش

در نهایت برای اینکه بخواهیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم ، المان های مهمی مانند درصد پورسانت و زمان پرداخت وجه را در قالب یک جدول بیان کردیم تا قیاس آنها و تصمیم گیری برای شما راحت تر باشد.

تاریخ واریز وجه حداقل مبلغ برداشتی درصد کمیسیون  نام شرکت
14 روز بعد 200000 7% دیجی کالا
24 ساعت بعد  50000 12% آفکده
24 ساعت بعد  50000 حدودا 9% سبزگستر
24 ساعت بعد  50000 حدودا 9% دایان شاپ

 

در این بلاگ پست صدر با سیستم همکاری در فروش کسب و کارهای مختلف آشنا شدیم. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

سیستم همکاری در فروش چیست ؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ ( affiliate-marketing ) یک سیستم کسب درآمد انلاین میباشد که در این چند سال اخیر بسیار شایع شده است و سالانه افراد بسیاری توانسته اند از این طریق حتی در منزل هم کسب درآمد کنند. در واقع وجود اینترنت و فضاهای مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام بستر لازم را برای کسب درآمد از طریق بازاریابی و از راه دور را فراهم کرده است.

نحوه پرداخت کمیسیون به چه صورت است ؟

حداقل زمانی که برای پرداخت کیمسیون باید سپری شود 14 روز بعد از خرید مشتری و رسیدن کالا به دست او میباشد تا مطمئن شوند کالای خریداری شده مرجوع نمیشود. همچنین اگر مشتری هنگام خرید از کد تخفیف استفاده کند ،طبق قانون مبلغ تخفیف از مبلغ کمیسیون شما کسر میگردد و همین مورد درآمد شما را صفر میکند . حداکثر مبلغ کمیسیونی که به کالایی تعلق میگیرد ، 200 هزار تومان است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *