راهنمای کامل دریافت پنل پستی

یکی از بهترین و مرسوم ترین روش های توزیع کالا برای فروشگاه های اینترنتی استفاده از خدمات ارسال پست میباشد. در این خصوص برای اینکه بتوانید محصولات خود را با پست ارسال کنید باید حتما در سایت ثبت نام کنید و به پنل پستی دسترسی داشته باشید. بدلیل حجم بالای استقبال فروشگاه ها از این روش ارسال ، شرکت های بسیاری در زمینه ارائه پنل پستی فعالیت می کنند که هرکدام از مزایا و معایبی برخوردار هستند و شرایط همکاری با آنها متفاوت میباشد.در این بلاگ پست راهنمای کامل دریافت پنل پستی را دریافت می کنید.

در ابتدا باید اشاره کنم که پنل های پستی به دو دسته دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند. که انواع غیر دولتی نیز بسیار گسترده هستند. برای اینکه راحت تر متوجه تفاوت پنل پستی شرکت های پستی و پنل شرکت های واسطه طرف قرارداد با پست شوید ، ما در ادامه دو تا از بهترین های لیست شرکت های واسطه پستی را باهم مقایسه میکنیم تا تصیمیم گیری برای شما راحت تر شود . اما پیش از آن بهتر است ابتدا پنل پستی را تعریف کنیم و مزایای استفاده از آن را بیان کنیم.

پنل پستی چیست ؟

زمانی که شما پست را به عنوان سیستم توزیع کالا خود برای ارسال بسته های پستی انتخاب میکنید ، باید با پست قرارداد ببندید. و یکی از لازمه های این قرارداد ، استفاده از پنل پستی است. در واقع پنل پستی پل ارتباطی بین شما و اداره پست به منظور ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی میباشد ، که این پنل پستی باتوجه به دولتی و نیمه دولتی بودن شرکت یعنی پنل خود پست یا شرکت های واسط پستی میتواند متفاوت باشد و از مزایا و معایب متعددی برخوردار باشد. و مهم ترین مزایای استفاده از پنل پستی ، سهولت در روند ارسال کالا و صرفه جویی در زمان شماست که تنها با زدن یک دکمه به شرکت پستی اعلام میکنید که کالایی برای ارسال دارید و مامور پست ظرف کمترین زمان ممکن برای جمع آوری کالا و تحویل آن به مشتری به شما مراجعه خواهد کرد .

به طور کلی در انتخاب پنل پستی باید مواردی از جمله : امکانات نرم افزار ، لجستیک ، انبار ، نوع سیستم پیک ، سابقه پنل و میزان رضایت مشتریان ، قابلیت ارسال پیامک ، منظم بودن و  نوع تسویه حساب ، نوع افزونه هایی که ارائه میدهد و اینکه آیا در هنگام قطعی سیستم امکان ثبت سفارش وجود دارد را مد نظر داشته باشید.

پنل پستی صدر

شرکت واسط پستی صدر چندین سال است که  در زمینه ارسال محصولات فروشگاه های اینترنتی پرداخت در محل و سایر فروشگاه های اینترنتی دیگر مشغول به کار است. براساس نظر سنجی از مشتریان ،  سیستم پاسخگویی قوی و پنل پستی خوب و خوانا از جمله عوامل موفقیت شرکت صدر COD در عملکرد خوب و جلب رضایت مشتریان میباشد.

ثبت نام پنل پستی صدر کاملا رایگان میباشد و هیچ گونه هزینه اولیه ای بابت آن دریافت نمیشود. قابلیت تعریف سطح دسترسی های مختلف برای آن وجود دارد ، به طوری که شما می توانید برای کارمندان خود سطح دسترسی مختلف تعریف کنید که هیچ فردی نتواند به اطلاعات خصوصی و مالی کسب و کار شما راه پیدا کند.

یکی دیگر از ویژگی های پنل پستی رایگان صدر سامانه پیامکی آن میباشد. یعنی علاوه بر اینکه بارکد برای مشتری ارسال میشود تا بتواند محصول خود را رهگیری کند ، برای اینکه مشتری از وضعیت دقیق بسته خود اطلاع داشته باشد ، در سه نوبت پیامک برای او ارسال میشود : ابتدا زمانی که بسته تحویل اداره پست داده میشود ، پیامک « ارسال شد » فرستاده می شود. هنگامی که بسته در باجه معطله قرار میگیرد پیامک « معطله » ارسال میشود و زمانی که اداره پست به هر دلیلی بخواهید بسته را برگشت بزند ، پیامکی تحت عنوان « پیش برگشتی» برای مشتری ارسال می شود. مانیتورینگ لحظه ای باجه معطله ، علاوه بر احساس آرامش خاطر و اعتماد بیشتر ، این امکان را به شما میدهد که بتوانید حجم بسیاری از سفارشات مشتریان را در کمترین زمان مدیریت و ثبت نمایید.

وقتی وارد پنل پستی خود میشوید ، در قسمت « وضعیت » امکان مشاهده المان های معلق ، آماده به ارسال ، برگشتی ، معطله ، بسته بندی شده پست ، تحویل به پست ، انصرافی ، ارسال شد ، توزیع شد و غیره را مشاهده کنید . برای جتسجوی راحت تر و سریعتر می توانید در قسمت بسته ، از گزینه جستجوی پیشرفته میتوانید وضعیت و تاریخ تمام محصولات خود را به صورت یکجا مشاهده کنید. به طور مثال : کدام بسته های من در وضعیت معلق هستند ؟ کدام ها آماده به ارسال ، برگشت نهایی یا غیره هستند؟

همچنین می توانید در قسمت گزارش لیست تمام بسته ها و وضعیت آنها را مشاهده کنید . وقتی روی آنها کلیک میکنید ، وارد صفحه جدیدی میشوید . در این صفحه می توانید از طریق پیگیری وضعیت ببینید که در هر روز و هر ساعت وضعیت بسته شما به چه صورت بوده و مراحل ارسال فروشگاه واسط پستی به چه صورت بوده است.

وضعیت پیگیری پنل پستی صدر

علاوه بر تمام موارد فوق ، صدر یک سامانه پیکی دیگر نیز دارد که این امکان را به مشتریان میدهد تا کالای خود را در صد شهر ایران ارسال کنند. به این صورت که صدر کالای شما را در انبار همکاران خود در شهر مورد نظر شما قرار میدهد و بسته مورد نظر طی یک الی دو روز کاری بدست خریدار میرسد. اما این شیوه مختص افرادی است که تله مارکتینگ انجام میدهند و حجم سفارشات بالایی دارند .

هنگامی که بسته برگشت می خورد ، بعضی از شرکت های واسط پستی هزینه برگشتی را از فروشگاه دریافت می کنند ، اما صدر هزینه 3 درصد  COD را برای فروشگاه محاسبه نمی کند که اصطلاحا به آن تخفیف در هزینه برگشتی گفته میشود و فقط هزینه ارسال را محاسبه می کند .

یکی دیگر از المان های مورد بررسی برای پنل های پستی ، هزینه بسته بندی می باشد. هزینه بسته بندی کالا در صدر مانند پنل پستی رایگان میباشد و شما هیچ گونه هزینه ای برای آن نخواهید پرداخت. همچنین این امکان نیز وجود دارد که در صورت قطع بودن سیستم ، شما می توانید سفارش خود را ثبت کنید.

در پنل پستی صدر امکان انتخاب مناسب ترین هزینه پستی و سرویس دهنده در لحظه ثبت سفارشات وجود دارد. و با توجه به وزن ، مسافت و قیمت بسته می توانید هزینه ارسال های مختلف و زمان دریافت کالا را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

نوع تسویه حساب شرکت واسط پستی صدر در روزهای یک شنبه و چهارشنبه هر هفته میباشد. نحوه تسویه حساب برخی از شرکت های واسط پستی به این صورت است که اول باید به تایید مدیر مالی و سپس به مرحله تسویه مدیر مالی برسد تا پول را به حساب فروشگاه واریز کنند ، اما نوع واریز وجه صدر به این صورت است که وقتی کالا در مرحله توزیع شد قرار میگیرد ، پول به حساب فروشگاه واریز میشود.

هرکدام از پنل های پستی از ماژول های متفاوتی برخوردار هستند از جمله ماژول API .شرکت صدر COD نیز ماژول ووکامرس را ارائه میدهد.

شرکت واسط پستی صدر COD سال هاست که در زمینه ارسال کالاهای پستی مشغول به فعالیت میباشد و چندین سال است که با فروشگاه های بزرگی همچون فروشگاه ساز کاموا و فروشگاه ساز میکس ایران همکاری می کند. 

در قسمت مدیریت پنل پستی صدر شما میتوانید المان های : محصولات ، کالاها ، شهرهای لیست سیاه ، آی پی ها ، کاربرها ، قابلیت بروزرسانی لوگو و پیامک را به صورت جداگانه مدیریت کنید.

و در بخش « مالی» نیز میتوانید خلاصه مالی ، جزئیات وضعیت مالی ، رسیدهای توزیع و فیش های واریز را بررسی کنید.

 

پنل پستی ایبازار

ایبازار یک شرکت پستی دولتی میباشد و میشود گفت که یکی از قدیمی ترین شرکت های پستی در زمینه ارسال کالاهای پستی میباشد و دارای پنل پستی رایگان نیز میباشد. بزرگترین تفاوت ایبازار با شرکت های واسط پستی مانند صدر ، نوع عقد قرار داد و هزینه های آن میباشد. برای اینکه با ایبازار قرار داد ببنید و افزونه ایبازار را داشته باشید ، اول از همه باید نماد اعتماد الکترونیک داشته باشید و سپس به یکی از شعب اداره پست مراجعه کنید . در ضمن شما باید برای ضمانت شش میلیون تومان سفته و چک بپردازید.

نحوه ارسال اداره پست به این ترتیب است که در اولین ارسال خود فروشگاه باید کالا را به اداره پست ببرد و با روند بسته بندی و ارسال آشنا شود. در پست پیشتاز بسته 2 روزه میرسد و در پست سفارشی بین 4 تا 5 روز طول میکشد تا کالا بدست مشتری برسد.  

از دیگر مزایای پنل پستی ایبازار ، این است که شما می توانید محصولات خود را در وب سایت دولتی ایبازار نمایش دهید و در معرض دید دیگران و همکاران خود قرار دهید.

بدلیل اینکه ایبازار یک شرکت دولتی است نوع تسویه حساب آن دو مرحله دیرتر از شرکت های واسط پستی خصوصی مانند صدر میباشد. یعنی وقتی بسته توزیع شود ، باید ابتدا به تایید مدیر مالی و سپس به تسویه مدیر مالی برسد تا پست پول دریافتی را به حساب فروشگاه واریز کند.    

برای فروشگاه های اینترنتی پرداخت در محل که هزینه بسته بعد از تحویل مشتری دریافت میشود ، اگر مقدار ارزش بسته بیش از یک میلیون تومان باشد ، پست همان روز با فروشگاه تسویه می کند و اگر مقدار خرید کمتر از این مبلغ باشد ، تسویه حساب به صورت هفتگی میباشد.

در صورت برگشت خوردن بسته ، پست هزینه ارسال را با تخفیف هزینه برگشتی محاسبه میکند و فقط هزینه یک طرف ارسال را دریافت می کند که در واقع همان هزینه 1 درصد  COD میباشد.

ما سعی کردیم در این مقاله توضیح کاملی در مورد پنل پستی ، شرایط دریافت پنل پستی و مزایا و معایب انواع پنل های پستی ارائه دهیم تا افرادی که به تازگی فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده اند یا می خواهند سیستم توزیع کالا خود را تغییر دهند و از سیستم ارسال پست استفاده کنند ، به طور کامل با شیوه عملکرد پنل پستی آشنا شوند.

بعد از مطالعه مطالب فوق در صورتی که هر گونه سوالی در مورد پنل پستی صدر و ثبت نام آن داشتید میتوانید با همکاران ما در صدر  COD تماس بگیرید.