نحوه قرارداد با پست

با افزایش استفاده از اینترنت و ترجیح مردم برای خرید آنلاین ، فروشگاه های اینترنتی هم رونق خاصی گرفتند و روز به روز به تعداد آنها افزوده شد. اما مهم ترین موضوعی که بعد از آموزش فروش اینترنتی با همکاری اداره پست وجود دارد و همیشه مورد توجه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی قرار گرفته است ، مسئله سیستم توزیع فروشگاه اینترنتی و پرداخت در محل پست پیشتاز است. در این بلاگ به نحوه قرارداد با پست می پردازیم.

در همین راستا شرکت های بسیاری برای همکاری با پست در جهت ارسال مرسولات و سرویس خرید و فروش اینترنتی شرکت پست شروع به فعالیت کرده اند. این کار باعث شده است نه تنها استراتژی شرکت های پخش مانند پخش مویرگی ترقی کند بلکه سیستم توزیع فروشگاه اینترنتی  نیز بتواند با سرعت و دقت بیشتری به کار خود بپردازد.

سیستم توزیع کالا شرکت های طرف قرارداد با پست به این صورت است که مشتری وارد سایت فروشگاه اینترنتی می شود ، محصول خود را انتخاب کرده و هزینه آن را می پردازد . پرداخت هزینه می تواند هم به صورت آنلاین باشد و هم به شکل پرداخت هزینه پست درب منزل باشد .  از این مرحله به بعد کار شرکت واسط پستی شروع می شود. به این صورت که  محصول را از فروشنده دریافت کرده و به خریدار تحویل می دهد. اگر این یک فروشگاه اینترنتی پرداخت در محل باشد ، در این صورت مامور پست پس از تحویل محصول هزینه کالا و ارسال بسته را از مشتری دریافت می کند.

بدلیل استقبال خوب مردم از خرید های اینترنتی ، تعداد شرکت های طرف قرارداد با پست دائما در حال افزایش است که به اصطلاح به آنها شرکت واسط پستی می گویند . از جمله این شرکت ها می توان به شرکت لجیتو ، راگا پست ، صدر ، ایبازار و غیره اشاره کرد.

چگونه با پست قرارداد ببندیم؟

نحوه قرارداد با پست (قرارداد پست cod) آسان است:

1-سایت شما دارای نماد اعتماد باشد

2-ضمانت نامه بانکی به ارزش یک میلیون تومان

3-سفته به ارزش پنج میلیون تومان

4- به نزدیک ترین اداره پست محل خودتان مراجعه کنید و در قسمت تجارت الکترونیک در خواست پنل ایبازار بکنید


جهت استفاده و امکان پیاده سازی سرویس پرداخت در محل نیاز به عقد قرارداد “سرویس خرید و فروش اینترنتی” با شرکت پست می باشد که در قرارداد مربوطه موارد زیر اعلام شده است :

  1. حوزه تحت پوشش قرارداد فوق سراسر کشور می باشد.
  2. هزینه های پستی براساس تعرفه های مصوب و ابلاغی پست محاسبه می شود.
  3. افزایش نرخ تعرفه های پستی در طول مدت زمان قرار داد که توسط کارفرما اعمال می شود.
  4. واریز از حساب پست به حساب طرف قرارداد 2 بار در هفته انجام می شود.
  5. مجموعا 60 میلیون ریال (1 میلیون تومان ضمانت نامه بانکی به علاوه 5 میلیون تومان سفته) به عنوان تضمین از طرف قرارداد دریافت می شود.
  6. قرارداد یکساله می باشد.

شرایط همکاری صدر و ایبازار با فروشگاه های اینترنتی

همانطور که شرکت های ارائه دهنده خدمات پستی بسیاری داریم ، شرایط همکاری هرکدام از شرکت های پستی برای فروشگاه های اینترنتی پرداخت در محل نیز متفاوت از دیگری است که برای آشنایی بیشتر شما با این شرکت ها ما به قیاس دوتا از معروف ترین آنها یعنی « ایبازار » و «صدر» می پردازیم تا راحت تر بتوانید شرکت های شرکت های ارائه دهنده خدمات پستی خود را انتخاب کنید . در نتیجه  سیستم توزیع فروشگاه اینترنتی خود را بهبود می بخشید و رضایت مشتریان که عامل اصلی موفقیت شماست را جلب خواهید کرد.

شرکت واسط پستی صدر

ساخت پنل پستی صدر کاملا رایگان میباشد و نیازی به هیچ گونه ضمانت نامه و سفته ای نیست . از مهم ترین مزایای شرکت واسط پستی صدر می توان به پنل خوب آن اشاره کرد. کارکرد با این پنل به قدری راحت و خوانا است که هر فردی با ورود به پنل به راحتی می تواند به قسمت مورد نیاز خود برود ، این در حالی است که شما می توانید سطح دسترسی کارمندان خود را به پنل محدود کنید ، یعنی برای هر فرد سطح دسترسی مشخصی تعریف کنید .

همچنین زمانی که وارد پنل خود می شوید سه نوع پیامک : ارسال شد – معطله و پیش برگشتی برای شما ارسال می شود. همین ارسال پیامک نقش بسیار مهمی در افزایش توزیع و کاهش برگشتی کالا دارد. به علاوه شما می توانید از خدمات لجستیک پستی استفاده کنید به این صورت که بسته بندی ، ارسال محصول و میدیریت برگشتی توسط خود شرکت صدر انجام می شود.

جهت اطلاع بیشتر از خدمات صدر می توانید به صفحه ثبت نام مراجعه کنید و پس از ثبت نام همکاران ما با شما در ارتباط خواهند بود و به سوالات شما پاسخ می دهند.

چگونه-با-پست-قراداد-ببندیم-شرکت-واسط-پستی-صدر

از دیگر ویژگی های متمایز پنل صدر این است که در سه مرحله مختلف برای مشتری پیامک ارسال می شود :

  1. زمانی که بسته به اداره پست تحویل داده می شود ، پیامک « ارسال شد » برای مشتری فرستاده می شود.
  2. وقتی اداره پست بسته را در باجه معطله قرار میدهد ، پیامک « معطله » ارسال می شود .
  3. هنگامی که محصول در حالت پیش برگشتی باشد و اداره پست بخواهد بسته را برگشت بزند ، پیامکی تحت عنوان « پیش برگشتی» برای مشتری ارسال می شود.

علاوه بر اینها ، کد بارکد بسته برای مشتری فرستاده می شود تا بتواند بسته خود را رهگیری کند و بداند محصولش در حال حاضر کجاست و در چه مرحله ای از ارسال است. اگر پست پیشتاز باشد ، بسته 2 روزه ارسال می گردد و اگر پست سفارشی باشد مدت زمان ارسال پست آن بین 4 تا 5 روز طول می کشد.

نحوه تسویه صدر به این ترتیب است که  وقتی کالا توزیع شود ، پول را به حساب فروشگاه واریز می کند . این تسویه حساب معمولا یک شنبه و چهارشنبه هرهفته انجام می شود. برای فروشگاه های اینترنتی پرداخت در محل نیز ، زمانی که بسته شما برگشت بخورد ، هزینه پست شما کمتر خواهد بود ، زیرا شامل تخفیف هزینه برگشت می شود. که همه اینها را می توانید در قسمت پنل خود مشاهده کنید.

شرکت واسط پستی ایبازار

ایبازار زیرمجموعه شرکت پست ملی جمهوری اسلامی ایران است و نحوه همکاری با آن به این صورت است که شما برای عقد قرارداد باید به اداره پست مراجعه کنید و یک میلیون تومان ضمانت نامه بانکی به علاوه پنج میلیون تومان سفته بابت تضمین از شما دریافت می شود. همچنین داشتن نماد نیز برای فوشگاه الزامی است. زمانی که برای اولین بار می خواهید محصولی را ارسال کنید ، خودتان باید محصول را به اداره پست تحویل دهید تا با مراحل بسته بندی و ارسال و کارهای اداری آشنا شوید ، اما از سری دوم به بعد وقتی شما در قسمت پنل محصول را آماده به ارسال بزنید ، مامور پست معمولا تا قبل از ظهر می آید و بسته را از شما تحویل گرفته و به دست خریدار می رساند. اگر پست پیشتاز باشد ، بسته 2 روزه ارسال می گردد و اگر پست سفارشی باشد ارسال آن بین 4 تا 5 روز طول می کشد.

از آنجاییکه ایبازار یک شرکت دولتی است ، نحوه تسویه حساب آن دو مرحله دیرتر از سایر شرکت های پستی است به این ترتیب که پس از اینکه بسته توزیع شد ، بعد از گذراندن دو مرحله یعنی : تایید مدیر مالی  و تسویه مدیر مالی پول به حساب فروشگاه واریز می شود . همچنین از دیگر امکانات ایبازار این است که شما می توانید محصولات خود را در وب سایت ایبازار نیز نمایش دهید .

 در خصوص فروشگاه اینترنتی پرداخت در محل ، نحوه تسویه ایبازار با فروشگاه به این صورت است که اگر مقدار خرید بیشتر از یک میلیون تومان باشد تسویه روزانه انجام می شود و اگر کمتر از این مبلغ باشد تسویه هفتگی (معمولا چهارشنبه ها ) صورت می پذیرد. در صورت برگشت کالا ، پست هزینه یک طرف ارسال را دریافت می کند.

در مجموع نحوه قراداد و همکاری پست با فروشگاه های واسط پستی و فروشگاه های اینترنتی متفاوت است و امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین شرکت پستی برای فروشگاه اینترنتی خود را انتخاب کنید و سیستم توزیع فروشگاه اینترنتی خود را ارتقاء دهید.

در این پست به نحوه قرارداد با پست پرداختیم. برای ارتباط با ما با تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

چگونه با پست قرارداد ببندیم؟

1-سایت شما دارای نماد اعتماد باشد

2-ضمانت نامه بانکی به ارزش یک میلیون تومان

3-سفته به ارزش پنج میلیون تومان