راهنمایی های گام به گام ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی

استراژدی شرکت های موفق

مطالعه راهنمای ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی جهت داشتن یک استراتژی سودآور در زمینه ارسال کالا برای فروشگاه های اینترنتی ، یکی از موثر ترین گام هایی است که می توانید در جهت رشد و ارتقاء کسب و کار آنلاین خود فرا گیرید..

با وجود اینکه بسیاری از فروشگاه ها کسب و کار خود را با ساده ترین فرایندهای ارسال مانند « ارسال رایگان » شروع می کنند ، مهم ترین استراتژی شرکت های پخش که آنها را از بقیه رقبای خود متمایز میکند و باعث میشود سود بیشتری کسب کنند ، استفاده از گزینه های استراتژی حمل و نقل برای سیستم توزیع کالاهای خود میباشد.

قطعا همانطور که ارسال می تواند یک نقطه مهم در تمایز شما با سایر برندها باشد ، حتما اطمینان حاصل کنید که شرکت شما در مسیر استراتژی مشخصی حرکت می کند.

این امر نیاز به هماهنگی بین چندین تیم در سازمان شما دارد ، که شامل همه افراد –  از تیم بازاریابی گرفته تا تیم فروش و اجرا – و سایر اعضاء میشود.

ارائه یک استراتژی حمل و نقل برای فروش آنلاین و جمع آوری مرسولات پستی ، این اطمینان را به شما میدهد که هرکسی که در این مسیر مشغول به فعالیتی است ، میدانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است و هر فرد کجای این فرایند قرار دارد.

در این مقاله ، چیزهایی که باید در قالب استراتژی ارسال محصولات فروشگاه اینترنتی و سیستم توزیع کالا بدانید و داشته باشید را به شما آموزش خواهیم داد که هم باعث رضایت شما و هم رضایت مشتری می شود. بعلاوه راهنمای ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی آموزش داده خواهد شد.

 

بهترین تمرین های ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی

  • از داشتن تیم مناسب اطمینان حاصل کنید : هر بخشی در سازمان شما در جهت ارسال و سیستم توزیع کالا نقشی ایفا می کند.
  • اهداف مشخص داشته باشید : آیا می خواهید سود بیشتری کسب کنید؟ یا حتی کسب و کار خود را بین المللی کنید ؟ اهداف خود را تعیین کرده و عواملی که با اهداف شما مغایرت دارد را بسنجید.
  • انتخاب استراتژی حمل و نقل : چند گزینه اصلی برای ارسال کالا وجود دارد و ارسال رایگان همیشه بهترین انتخاب نیست.
  • پشتکار داشته باشید : پیاده سازی و تکرار . این تنها راه پیشرف و ترقی شما خواهد بود.

بیاید شروع کنیم !

از داشتن تیم مناسب اطمینان حاصل کنید

تصمیم گیری در مورد انتخاب افراد مناسب برای کسب و کار خود اولین گام است. این امر مستلزم این است که شما بتوانید افراد مناسب با نوع کسب و کار خود را وارد سیستم کنید .

اهداف مشخصی برای استراتژی ارسال داشته باشید

پس از شناسایی افراد مناسب کسب و کار شما که در عملی کردن استراتژی های شرکت موثر خواهند بود ، شما باید استراتژی حمل و نقل تجارت الکترونیکی خود را تعیین کنید. 

در این مورد زمینه های بسیاری برای پرداختن وجود دارد ، اما شایع ترین آنها شامل موارد زیر می شود:

اهداف استراتژی حمل و نقل تجارت الکترونیکی

  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش میانگین سفارشات
  • گسترش کسب و کار و مخاطبان
  • کاهش هزینه ها
  • بهبود بهروری شرکت

انتخاب راه حل ها و گزینه های حمل و نقل تجارت الکترونیک

زمانی که شما تیم مناسب و اهداف کسب و کار خود را مشخص کردید ، اکنون زمان تعیین استراتژی شرکت های پخش موفق است که برای کسب و کار و تیم کاری شما مناسب باشد تا شما را به سمت هدف تعیین شده و اسال سودآور کالا برای فروشگاه اینترنتی سوق دهد.

ما در اینجا چند استراتژی را جهت سیستم توزیع کالا با در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی ارائه کرده ایم :

اولین و مهم ترین استراتژی ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی ، به عنوان مدیر یک فروشگاه اینترنتی یا صاحب یک پروژه  این است که شما باید عناصر اصلی حمل و نقل و صنعت کسب و کار را بشناسید.

3 تا از مهم ترین موارد استراتژی شرکت های پخش موفق عبارتند از:

  • سایز و وزن محصول : تفاوت میان کوچکترین تا بزرگترین محصول یا سبک ترین تا سنگین ترین محصول شما چقدر است ؟
  • مسافت حمل ونقل : فواصل میان مبدا و مقصد شما چقدر است ؟ آیا ارسال های شما داخلی است یا بین المللی ؟
  • گزینه های ارسال : بهترین روش های ارسال یا حمل و نقل برای کالاهای شما چیست؟

سایز و وزن محصول :

شرکت واسط پستی صدر cod

این معمولا ساده ترین روش برای تشخیص نوع روش ارسال کالا است و بیشترین تاثیر را در رویکرد شما دارد. اگر محصولات شما تقریبا مشابه هم هستند ، در آن صورت می توانید هزینه ارسال را بر حسب فاصله مکانی مبدا و مقصد تعیین کنید نه با توجه به وزن و سایز بسته. مشابه بودن محصولات امکان تبلیغات بیشتری را برای شما فراهم می کند به طور مثال : هزینه ارسال هر سفارش 10 هزار تومان و خرید بیش از 50 هزار تومان شامل ارسال رایگان می گردد.

برای خرده فروشانی که محصولات آنها در وزن و ابعاد متفاوت هستند ، دریافت مستقیم هزینه ارسال از شرکت های پخش موفق مانند صدر COD و راش پیک یا استعلام قیمت از خود شرکت پست می تواند بهترین روش برای اطمینان از این موضوع باشد که شما مناسب ترین هزینه ارسال را برای مشتریان خود ارائه می دهید. در این زمینه شرکت های واسط پستی بسیاری مشغول به فعالیت هستند که هر کدام سعی می کنند کمترین قیمت ممکن را در خصوص ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرند.

مسافت حمل و نقل :

تعیین هزینه بر اساس مسافت ارسال کالا برای هر شرکت واسط پستی یا پیک فروشگاه اینترنتی می تواند متفاوت باشد. شیوه کار برخی از این شرکت های پخش به این صورت است که فاصله ارسال کالا تفاوتی در هزینه آن ایجاد نمی کند ، برای شرکت های دیگر مانند پیک فروشگاه اینترنتی ، تعداد بسته ها اهمیت دارد نه مسافت مبدا و مقصد کالا ، اما برخی دیگر مانند الو پیک و اسنپ باکس علاوه بر مسافت مبدا تا مقصد ، ساعت ارسال نیز در هزینه آن تاثیر گذار است.

گزینه های ارسال کالا :

مدیریت گزینه های حمل و نقل این امکان را به شما می دهد تا مشتریان را خوشحال کنید و هزینه های خود را نیز بررسی کنید. اگر شما به شرکت های پخش موفق نگاهی بیندازید ، می توانید انواع گزینه های ارسال از قبیل : ارسال همان روز ، ارسال رایگان ، پرداخت در محل پست پیشتاز ، ارسال با پست سفارشی ، پرداخت در محل ، ارسال گرم و غیره را مشاهده کنید.

ارسال رایگان :

ارسال رایگان یکی از ساده ترین استراتژی های ارسال و سیستم توزیع کالا است که همیشه برای مشتریان رضایت بخش بوده است و از زمانی که آمازون برای خریدهای بیش از 25 دلار ارسال رایگان قرار داد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما این روش هم مانند سایر روش های توزیع کالا از مزایا و معایبی برخوردار است و شما به عنوان مدیر یک فروشگاه اینترنتی باید سود و زیان خود را نسبت به ارسال رایگان بسنجید.

مزایای ارسال رایگان

راهنمای گام به گام ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی

  • برای مشتریان تعریف شده و مشخص است
  • انتظارات مشتری را براورده می کند
  • تاثیر مثبتی بر نرخ تبدیل مشتریانی که سبد خرید شما را پر می کنند،  دارد .

البته که ارسال رایگان برای مشتریان رایگان خواهد بود ، اما نه برای ما. شما همچنان باید هزینه ارسال را به پست فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه واسط پستی پرداخت کنید و باید اطمینان حاصل کنید که برای تامین هزینه های حمل و نقل هر کالا ، به اندازه کافی سود کرده اید. همچنین باید تاثیر آن را بر روی سودکلی خود بدانید . حتی اگر فروش شما افزایش یابد ، اگر بر روی هر سفارش متحمل ضرر شوید ، هیچ تاثیر مثبتی بر سودکلی شما نخواهد داشت.  

مؤثرترین روش برای ارائه حمل و نقل رایگان ، تنها برای سفارشاتی است که مطمئن هستید به اندازه کافی در فروش آنها سود کرده اید که بتواند هزینه ارسال آن را پوشش دهد. یا می توانید محدودیت قیمت خرید تعریف کنید ، به طور مثال خرید های بالای صد هزار تومان شامل ارسال رایگان می شوند . و یا اینکه ارسال رایگان را فقط برای اجناس مشخصی که میدانید سود خوبی دارند مشخص کنید.

ارسال کالا با پست پیشتاز

چگونه ارسال رایگان داشته باشید و همچنان سود خود را حفظ کنید :

  • میزان فروشی که خواهید داشت را مشخص کنید
  • مشخص کنید که آیا هزینه حمل و نقل از فروشگاه تامین می شود یا از کالاهای فروخته شده
  • گزینه ارسال رایگان را برای مناطق محدود ارائه دهید
  • expedited rates خود را اضافه کنید
  • هزینه های ماهانه ارسال فروشگاه اینترنتی خود را تعیین کنید
  • زمان ارسال را به طور واضح برای مشتریان مشخص کنید
  • پس از تحقق این شرایط ، ارسال رایگان ارائه دهید
  • از ارسال رایگان کالا به عنوان یک تبلیغ استفاده کنید

 

راهکارهایی برای کاهش هزینه های ارسال

برای پیشرفت کسب و کار و برای به حداقل رساندن هزینه پست در فروشگاه اینترنتی ، همکاری با شرکت های لجستیک طرف سوم (3PL) ، می تواند تمایز بسیاری در زمینه کاهش هزینه های حمل و نقل ایفا کند. خدمات حمل و نقل و توزیع کالا با شرکت های 3PL می تواند در زمینه مشاغل تجارت الکترونیکی هم به طور عملی و هم به صورت تخفیف های حمل و نقل کمک کند. شبکه شرکت های لجستیک طرف سوم همچنین این امکان را دارد تا علاوه بر کاهش زمان ارسال ، هزینه های ناشی از حمل و نقل و توزیع کالا را هم کاهش دهد.

ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی و برخورداری از یک سیستم توزیع کالا مناسب همیشه یکی از مهم ترین مسائل و استراتژی شرکت های پخش موفق بوده است که اگر به درستی به آن نپردازید علاوه بر کاهش میزان فروش و سود ، می تواند باعث ضرر فروشگاه نیز شود. بنابراین داشتن یک استراتژی خوب و همکاری با شرکت های پخش موفق می تواند سیستم توزیع کالا را بهبود بخشیده و باعث جلب رضایت مشتریان شود .

در این بلاگ پست راهنمای ارسال کالا برای فروشگاه اینترنتی آموزش داده شد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.