بهترین ارائه دهندگان خدمات پستی برای فروشگاه اینترنتی

امروزه با فراگیری اینترنت و تقاضای روزافزون مردم برای خرید انلاین ، فروشگاه های اینترنتی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند . این فروشگاه ها بوسیله روش های نوین توزیع کالا اعم از سیستم پرداخت در محل و امکان پیگیری مرسوله ارسالی پستی باعث تسهیل در کار خریداران و فروشندگان شده است . این خدمات صرفه جویی در زمان و تحویل مطمئن و سریع مرسوله پستی را امکان پذیر کرده است مخاطب می تواند بدون نیاز به طی کردن مسافت طولانی و در هر ساعتی از شبانه روز اقدام به ارسال مرسوله خود بکند. هرکدام از این ارایه دهندگان خدمات پستی بسته به مسافت، وزن و نوع کالا سرویس ها و قیمت مخصوص خودشان را دارند.برخی از این شرکت های پستی برای فروشگاه های اینترنتی عبارت اند از:

درادامه این مطلب قصد داریم با مقایسه شرایط همکاری و نحوه محاسبه هزینه پست در فروشگاه اینترنتی تصمیم گیری را برای انتخاب بهترین روش ارسال بسته تسهیل کنیم.

شرکت ملی پست ایران

اداره پست ایران، به چند روش مختلف می ‌تواند بسته ‌های مردم و یا کالاهای فروشگاه اینترنتی را برای مشتریان ارسال کند:

باجه های پستی

باجه های پستی نمایندگان دولتی شرکت ملی پست ایران هستند که در جهت ارسال مرسولات پستی فعالیت می کنند.

 خدمات باجه های پستی

پست پیشتاز: در مواردی که سرعت ارسال محصول به دست مشتری از مهم باشد میتوان از پست پیشتاز استفاده کرد. زمان ارسال پست پیشتاز برای مرسولات شهری و درون استانی یک روز و برای مراکز استان ها و سایر شهرستان ها 2 الی 5 روز میباشد.

  • نحوه ارسال کالا از طریق پست پیشتاز حضوری است .قابل ذکر است که در صورتی که امکان مراجعه شخص به دفاتر پستی وجود نداشته باشد پست با ارایه خدمات جمع اوری در محل با پرداخت هزینه 300 هزار تومان به صورت اشتراک ماهانه بدون محدودیت در تعداد و میزان بسته این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا مرسولات خود ارسال کنید. استفاده از این سرویس می تواند در نحوه محاسبه هزینه پست در فروشگاه اینترنتی بسیار مقرون به صرفه باشد.

پست ویژه: این سرویس پستی سریع‌ترین و در عین حال گران ترین سرویس شرکت ملی پست ایران برای حمل کالا است که از طریق مراجعه به باجه های پستی امکان پذیر است. شرکت ملی پست ایران موظف است که پس از دریافت مرسوله با توجه به درخواست مشتری، آن را حداکثر تا ساعت ۲۲ همان روز، یا فردای آن روز ساعت ۱۰ صبح، به مشتری برساند.در این مورد امکان استفاده از سیستم پرداخت در منزل وجود ندارد.

  • شایان ذکر است که پست سفارشی ازخرداد سال 1400  به طور کلی از دستور کار اداره پست حذف گردید.

دفاتر پیشخوان

خدمات ارائه شونده توسط دفاتر پیشخوان مانند باجه های پستی شامل سرویس پست پیشتاز و ویژه می باشد با این تفاوت که این مراکز توسط بخش خصوصی ارائه می شوند.

بازار الکترونیک شرکت ملی پست

این روش با ارایه سرویس پرداخت درمحل یاهمان Cash On Delivery ) COD ) کاربرد بسیاری در رابطه با خدمات پستی برای فروشگاه های اینترنتی دارد.  نحوه محاسبه هزینه پست در فروشگاه اینترنتی بدین صورت می باشد که اگر خریدار در هنگام تحویل کالا مبلغ آن را نپردازد ، سفارش برگشت داده می‌شود و به فروشنده برگردانده خواهد شد . خریدار می‌تواند مبلغ سفارش خود را هنگام دریافت کالا، به‌ صورت پول نقد و یا از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان سیار، در محل به مامور شرکت پست پرداخت نماید.

چگونه از خدمات بازار الکترونیک شرکت ملی پست استفاده کنیم؟

 مرحله اول:  درابتدا فروشنده متقاضی دریافت پستی برای فروشگاه اینترنتی خود باید وارد پرتال بازار الکترونیک شرکت ملی پست ایران شده و مشخصات مربوط به کسب و کار خود را ثبت کند.

مرحله دوم: بعد از بررسی های انجام شده، واحد پشتیبانی سامانه پرداخت شرکت پست، با شماره تلفن ثبت شده متقاضی تماس حال کرده و جلسه‌ای برای تنظیم قرارداد را تعیین می‌کند.

مرحله سوم: فروشنده نیزبا مراجعه به شرکت پست و انعقاد قرارداد مورد نظر، امکان ارسال مرسولات بوسیله شرکت پست در وبسایت خود را فعال میکند.

دراین مرحله باید به نکاتی در خصوص قرارداد با پست توجه شود:
  • سایت شما باید دارای نماد اعتماد باشد.
  • ضمانت نامه بانکی به ارزش یک میلیون تومان به همراه سفته به ارزش پنج میلیون تومان الزامی می باشد.
  • به نزدیک ترین اداره پست محل خودتان مراجعه کنید و در قسمت تجارت الکترونیک در خواست پنل ایبازار بکنید.
  • قرارداد با پست به مدت یک سال میباشد.
  • اصولا حوزه قرارداد تحت پوشش خدمات پستی برای فروشگاه اینترنتی، سراسر کشور است.
  • امکان پرداخت اعتباری یا آنلاین دراکثر فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد که در این صورت، مطابق با قرار داد هزینه پست به صورت آنلاین و جداگانه دریافت و به شرکت پست داده میشود.
  • هزینه‌های پستی مطابق با تعرفه اداره پست هستند و مشتری یا فروشگاه اینترنتی نباید مبلغ بیشتری بپردازند.
  • در صورت افزایش تعرفه ها، شرکت پست موظف است آن را به اطلاع فروشنده برساند.
  • واریز از حساب پست به حساب طرف قرارداد 2 بار در هفته انجام می شود.

پس از فعال شدن این امکان در وبسایت فروشنده، زمانی که مشتری کالایی از فروشگاه خریداری کند و توسط فروشنده تایید شود مامور شرکت پست به انبار فروشگاه مراجعه کرده و مرسوله را از فروشنده تحویل می‌گیرد و آن را به مقصد مندرج در اطلاعات مرسوله پستی ارسال می‌کند.

استفاده از کد رهگیری پست به خریداران این امکان را می‌دهد تا کلیه مراحل ارسال کالا، زمان تحویل به پستچی و حتی نام و تلفن همراه مامور پست را پیگیری کنند تا بتوانند به راحتی مرسوله پستی را تحویل بگیرند.

تعرفه های شرکت ملی پست ایران

هزینه ارسال کالا توسط شرکت پست به عوامل مختلفی مانند:

وزن کالا، زمان توزیع مرسوله (ساعات اداری –خارج از وقت اداری- شبانه) ،خدمات ویژه (سرویس SMS –شناسه الکترونیک- اگهی تحویل- اشیا شکستنی- حاوی مایعات) ، نوع مقصد و نحوه ارسال کالا، زمان تحویل مرسوله به دفاتر پستی و همچنین نوع بیمه مرسوله بستگی دارد که تغییر هریک از این متغییر ها در هزینه نهایی شما تاثیر گزار است.

به عنوان مثال قیمت سرویس‌های ویژه و پیشتاز شرکت ملی پست برای یک بسته ۱ کیلوگرمی از مبدا تهران به مقصد مشهد با بیمه عادی و سرویس پیامکی در ساعات اداری به صورت زیر هستند:

  1. هزینه پست ویژه :419.105 ریال
  2. هزینه پست پیشتاز:150.093 ریال

کالارسان چاپار

این شرکت با ارائه خدمات شهری و بین شهری در خصوص خدمات پستی برای فروشگاهای اینترنتی در 150شهر ایران دارای نمایندگی است وفعالیت می کند، ارسال مرسوله پستی بوسیله این شرکت شامل بیمه است که با استفاده از کد رهگیری میتوان پیگیری بسته ارسالی پستی راانجام داد و از سلامت مرسوله اطمینان حاصل کرد.ساعت کاری کالارسان چاپار از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8:30 تا 16:30 و پنج شنبه ها تا ساعت 11 می باشد.

سیستم پرداخت در محل برای فروشگاه های اینترنتی

  • هزینه خدمات پرداخت در محل برای کالاهایی با ارزش 0 تا 40.000.000 ریال معادل 2.5درصد ارزش کالاست.
  • هزینه خدمات پرداخت در محل برای کالاهایی با ارزش 40.000.000 تا 100.000.000 ریال معادل 5درصد ارزش کالاست.
  • حداکثر سقف مبلغ پرداخت در محل 100.000.000 ریال است.
  • بازه پرداخت مبالغ پرداخت در محل حداکثر 14 روز است.
  • تاریخ اتمام قرارداد پرداخت در محل 31/01/1401 خواهد بود.

برای جمع اوری مرسولات در محل ، اگر تعداد مرسولات پستی کمتر از 10عدد باشد مبلغ 20.000 ریال به ازای هر بسته دریافت می شود و اگر تعداد بیشتر از 30عدد در روز شود ، کرایه حمل شما شامل تخفیف می شود. وهمچنین هزینه بسته بندی با کارتن در سایز های مختلف نیز به مبلغ فوق اضافه می شود

تعرفه های کالارسان چاپار

هزینه ارسال بوسیله این شرکت باتوجه به وزن و ابعاد مرسوله پستی و همچنین مبدا و مقصد متغیر است که به طور میانگین 24 الی 72ساعت به طول می انجامد. این شرکت همچنین دارای سرویس اکسپرس هوایی است که با توجه به سرعت دهی بالا این سرویس هزینه ی بیشتری را می طلبد.

به عنوان مثال قیمت سرویس‌های عادی و سریع شرکت چاپار برای یک بسته ۱ کیلوگرمی از مبدا تهران به مقصد مشهد به صورت زیر هستند:

  1. هزینه پست عادی: 305.200ریال
  2. هزینه پست سریع: 583.150 ریال

اسنپ باکس

اسنپ باکس با فراهم کردن خدمات سریع و درون شهری در حوضه خدمات پستی برای فروشگاهای اینترنتی سرویس های زیر را ارائه می دهد:

پیک:جا به جایی سریع و اسان مرسولات پستی

باکس پلاس: ارسال مرسوله پستی که به جعبه نیاز دارند

استفاده از سرویس‌های چند مقصد ویا درخواست همزمان چند سرویس برای ارسال مرسولات ازجمله خدمات پستی اسنپ باکس برای فروشگاهای اینترنتی می باشد. هزینه پرداخت شده توسط خریدارنهایتا تا 24 ساعت بعد، به شماره ی شبا فروشنده که در پنل کاربری  اوثبت شده، واریز میشود.

نمایندگی ها: تهران-کرج- اصفهان- مشهد- شیراز-تبریز- اهواز- یزد- قم –کرمان

تعرفه های اسنپ باکس

پرداخت هزینه ارسال بسته با اسنپ باکس به دوروش انلاین و نقدی و از سوی گیرنده یا فرستند امکان پذیر است. هزینه ارسال مرسوله پستی با توجه به فاصله مبدا و مقصد و همچنین ساعات ترافیک روزانه تعیین می شود.

به عنوان مثال قیمت ارسال مرسوله پستی در تهران در دو مسیر متفاوت  به شرح زیر است:

  • خیابان پیروزی تا میدان ازادی:

پیک: 530.000ریال

تعرفه اسنپ باکس

باکس پلاس:580.000ریال

تعرفه اسنپ باکس

  • خیابان پیروزی تا نارمک جنوبی:

پیک: 245.000ریال

تعرفه اسنپ باکس

باکس پلاس:285.000 ریال

تعرفه اسنپ باکس

این عکس ها متعلق روز شنبه 1402/01/26 ساعت 14 می باشند.

الوپیک

الو پیک نیز مانند اسنپ باکس جز اپلیکیشن های  پیک محوراست که خدمات درون شهری به همراه امکان ثبت چند درخواست و مدیریت همزمان تک تک ان ها بوسیله رصد مرسولات پستی به صورت انلاین را ممکن می سازد. لازم به ذکر است که ارسالات مرسولات در این سرویس محدودیتی از لحاظ وزن کالا ندارد.

الوفروش

در این سیستم پس از دریافت ارزش مرسوله، الوپیک پیامکی مبنی بر دریافت مبلغ کالا برای فروشنده ارسال کرده و مبلغ جمع‌آوری‌شده پس از کسرمالیات و کارمزد (10.000ريال) انتقال وجه در حساب کاربری فروشنده منظور می‌شود.کاربر می‌تواند ازموجودی حساب کاربری الوفروش خود استفاده کرده و یا با توجه به سطح حساب کاربری( سطح برنزی، نقره‌ای، طلایی) خود اقدام به تصفیه حساب با الوپیک و دریافت مبالغ اخذ شده در حساب بانکی خود نماید.

سایر مشتریانی که در سطح آبی هستند، پس از سپری شدن ۷ روز می‌توانند اقدام به تسویه حساب و دریافت مبالغ جمع‌آوری شده در حساب بانکی خود نمایند. قبل از آن، گزینه تصفیه حساب برای این دسته از مشتریان، فعال نخواهد بود.

پرداخت هزینه کالا فقط به صورت اعتباری امکان پذیر است، و در صورت برگشت محصول ،هزینه برگشت برعهده فروشگاه یا شخص می باشد .

تعرفه های الوفروش

هزینه ارسال بوسیله این سرویس باتوجه به فاصله مبدا و مقصد و ترافیک متغیر است . پرداخت هزینه کالا فقط به صورت اعتباری امکان پذیر است، و در صورت برگشت محصول ،هزینه برگشت برعهده فروشگاه یا شخص می باشد .به عنوان مثال نحوه محاسبه هزینه پست در فروشگاه اینترنتی  قیمت ارسال یک مرسوله  به ارزش 100هزار تومان ،در تهران از خیابان پیروزی تا میدان ازادی 355.000ريال می باشد.

تعرفه الوفروش

این عکس متعلق روز پنجشنبه 1400/06/05 ساعت 14 می باشد.

یارباکس

یار باکس با ارائه خدمات بین شهری در اکثر نقاط ایران خدمات خود را ارائه میدهد همچنین امکان رصد مرسولات پستی به صورت انلاین و بیمه ان  وجود دارد.

دسته بندی بارها برای ارسال بسته به شهرستان به صورت زیر است:

  • ارسال اشیای با ارزش : این دسته شامل اشیایی است که ارزش مادی زیادی دارند و حمل آن ها نیازمند دقت بسیاری است. برای مثال وسایل پزشکی، وسایل آزمایشگاه، مواد شیمیایی،اسناد و مدارک ، وسایل با ارزشی مثل طلا و جواهر و … را می توان در این دسته بندی جای داد.
  • ارسال بسته به شهرستان به صورت خرده بار

می توانید وسیله نقلیه مناسب(کامیون، وانت بار، کامیونت، اتوبوس و هواپیما) را با توجه به نوع کالا و زمان تقریبی که برای ارسال آن خود انتخاب کنید.استفاده از هواپیما می تواند روش مناسبی برای حمل کالا های لوکس باشد، با وجود اینک این روش از را های دیگر سریع تر است اما هزینه بیشتری نیز دارد..

       تعرفه های یارباکس

عوامل تاثیرگذار در مبلغ هزینه ارسال شامل وزن کالا و فاصله مبدا و مقصد است و میتوانید این مبلغ را هم به صورت نقدی در مبدا و مقصد ( به صورت پس کرایه و پیش کرایه) و هم انلاین پرداخت کنید.به عنوان مثال هزینه ارسال برای یک بسته ۱ کیلوگرمی از تهران به مقصد مشهد حدودا 290.000 ریال می باشد.

 

تیپاکس

شرکت تیپاکس با هدف خدمات پستی برای فروشگاهای اینترنتی به ارائه خدمات می پردازد.

برای ثبت قرارداد با تیپاکس، باید حداقل 3 تا 5 ارسال در روز داشته باشید، لازم به ذکر است که ثبت سفارش‌های با تعداد کمتر از 100 فقره در روز توسط نمایندگی‌ها انجام می‌شود و درصورت نیاز به فقرات بالاتر، با شبکه عملیات هماهنگ می‌گردد.

نکاتی در خصوص سیستم پرداخت در منزل

  • اگر سفارش شما شامل خدمت COD باشد باید ابتدا نسبت به عقد تفاهم‌نامه همکاری با تیپاکس برای استفاده از این خدمت، اقدام کنید.
  • برای سفارشات تهران هر 7 روز و شهرستان‌ها هر 15 روز تسویه صورت می‌گیرد.

فرآیند عقد قرارداد با تیپاکس، به این شرح است:

معرفی مشتری به سازمان

ثبت مشخصات مشتری برای دریافت کد

مذاکره با مشتری برای دریافت نیازها ی مشتری مانند تخفیف ها، سرویس ها و …

ارائه قرارداد به همراه تعرفه ها به مشتری

امضای قرارداد توسط مشتری و مدیریت تیپاکس

ابلاغ قرارداد به واحدهای سازمان و شروع همکاری

تعرفه تیپاکس

هزینه ارسال مرسولات با توجه به فاصله میان مبدأ و مقصد و همچنین وزن و ابعادی که دارد، مشخص خواهد شد. در این سرویس، برای بسته ها و پاکت ها از مبلغی برای جبران خسارت محاسبه میگردد و به هزینه ارسال اضافه میگردد. همچنین درصورت درخواست مشتری مبنی بر بسته بندی، مبلغ دیگری نیز به هزینه ارسال اضافه میشود. به عنوان مثال قیمت یک بسته ۱ کیلوگرمی  با ابعاد 20*20*20 از مبدا تهران به مقصد مشهد 359.000 ریال و طی 2روز کاری  و از تهران به دماوند حدود 290.000ريال می باشد.

شرکت صدر

میتوان شرکت واسط صدر با گسترده توزیع وسیع در سطح کشور را جز معتبرترین سرویس دهندگان خدمات پستی برای فروشگاه های اینترنتی نام برد. این شرکت به علت همکاری مستقیم با شرکت پست از ترافیک زیادی برخوردار است و امکان اعمال تخفیف 20درصدی را روی هزینه ارسال دارد. در ادامه به بررسی تفاوت های این شرکت با سرویس ایبازار پست میپردازیم:

  • برخلاف شرکت پست ، متقاضیان برای همکاری با صدر نیازی به ارائه چک ، ضمانت نامه و سفته و همچنین ای نماد ندارند که باعث تسهیل روند کار و صرفه جویی در وقت می شود.
  • تفاوت اصلی در مقایسه با ایبازار ،سیستم تسویه با مشتریان می باشد . باتوجه به اینک شرکت پست ،یک شرکت دولتی است در نتیجه مراحل تسویه به مراتب دیرتر از شرکت خصوصی صدر صورت میگیرد به این ترتیب که مبالغ باید به تایید مدیر مالی برسد و سپس تسویه انجام می شود ، در حالی که این روند در صدر بسیار راحت تر و طی بازه زمانی 7الی 14 روز صورت میگیرد و مبالغ به حساب فروشنده واریز می شود.
  • در صورت نیاز متقاضی برای انبارداری و نگهداری کالاهای خود ، شرکت صدر خدمات انبار لجستیک را پیشنهاد می کند.
  • پنل حرفه ای صدر این قابلیت را دارد تا به صورت کاملا رایگان سطح دسترسی کارمندان خود را به پنل پستی تعریف کنید و محدودیت مشخصی برای هر فرد قائل شوید. به علاوه ، این سرویس در راستای مدیریت بهتر امکان بررسی موجودی انبار، کالاهای کسری و مرجوعی، کالاهای پر فروش و بسته های اماده به ارسال و همچنین پیگیری ان ها را دارد.

در صورت قطعی سیستم پست و بروز هر گونه مشکل ،به وسیله این پنل میتوان اطلاعات پستی مشتری را ثبت کرد و پس از برطرف شدن مشکل، پنل به صورت اتوماتیک این اطلاعات را به شرکت پست ارسال و بارکدپستی دریافت می نماید، از این طریق میتوان از هدر رفتن وقت جلوگیری نمود.

  • امکان ثبت سفارش پیامکی به متقاضیان وجود دارد.
  • شرکت کارمزد 2درصدی روی فاکتورها اعمال می کند که در صورت تعداد بالای سفارش ها این مقدار قابل مذاکره است .
  • اگر بسته به مشتری ارسال شود و به هر دلیلی مشتری بسته را دریافت نکند، هزینه بسته برگشتی شامل تخفیف می شود.

هم در شرکت پست و هم درصدر، مامور پست در صورت نیاز به محل متقاضی رفته و سفارشات را جمع اوری می کند، هزینه این سرویس به صورت ماهانه 300هزار تومان است که در رابطه با تعداد سفارش بالا بسیار مقرون به صرفه می باشد.

این شرکت همچنین با ارائه سرویس پرداخت در محل باعث ارسال سریع تر و در نهایت جلب رضایت مشتری می شود.

از دیگر ویژگی های متمایز پنل صدر این است که در سه مرحله مختلف برای مشتری پیامک ارسال می شود :
  1. زمانی که بسته به اداره پست تحویل داده می شود ، پیامک « ارسال شد » برای مشتری فرستاده می شود.
  2. وقتی اداره پست بسته را در باجه معطله قرار میدهد ، پیامک « معطله » ارسال می شود .
  3. هنگامی که محصول در حالت پیش برگشتی باشد و اداره پست بخواهد بسته را برگشت بزند ، پیامکی تحت عنوان « پیش برگشتی» برای مشتری ارسال می شود.

در جدول زیر به خلاصه مقایسه انواع شرکت های ارائه دهنده خدمات پستی برای فروشگاه های اینترنتی پرداخته ایم همچنین هزینه ارسال یک کالا با وزن 1 کیلوگرم و ارزش 100هزار تومان را در این سرویس ها بررسی میکنیم:

شرکت ملی پست شرکت صدر تیپاکس الوپیک اسنپ باکس چاپار یارباکس
پرداخت در محل دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد
تسویه با مشتری 10-20روزه 7-14 روز 7-14 روز 7 روز یک روزه حداکثر14 روز 7-10روز
انبارداری(لجستیک) ندارد دارد دارد ندارد ندارد دارد ندارد
گستره سرویس دهی سراسر کشور سراسر کشور حدودا 300شهر 4شهر 10شهر 150شهر سراسر کشور
عوامل موثر در هزینه ارسال وزن، مسافت بین مبدا و مقصد وزن، مسافت بین مبدا و مقصد وزن، ابعاد، مسافت بین مبدا و مقصد ترافیک، مسافت بین مبدا و مقصد ترافیک، مسافت بین مبدا و مقصد وزن، ابعاد، مسافت بین مبدا و مقصد وزن، مسافت بین مبدا و مقصد
هزینه ارسال درون شهری تهران  142430ریال 144959ریال 291250ریال 375.000ریال 390.000ریال 266000 ریال ندارد
هزینه ارسال از تهران به مشهد 192800ریال 185245ریال 359080ریال ندارد ندارد 305200ریال 290.000ریال

جمع بندی

در مجموع، شما با توجه به نیاز خود بهترین روش ارسال محصولات برای فروشگاه اینترنتی خودتان مورد نظر را انتخاب می کنید . مثلا اگر ارسال فوری محصول از نقطه ای از شهر به نقطه ای دیگر برایتان اهمیت دارد استفاده از الوپیک و اسنپ باکس می تواند برای شما مفید باشد ، اما اگر تعداد مرسولات ارسالی شما زیاد است و نیازمند ارسال به شهرهای دیگر هستید جمع اوری و ارسال مرسولات توسط چندین مامور جداگانه  باعث افزایش زمان شده و هزینه زیادی را می طلبد، پس شرکت هایی مانند صدر و تیپاکس خدمات بهتری را در این ضمینه ارائه میدهند تا در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود . همچنین اگر کار کردن با مراکز دولتی را دشوار و وقت گیر میپندارید ، همکاری با شرکت صدر نیازمند شرایط راحت تری است. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین شرکت پستی برای را انتخاب کنید و سیستم توزیع فروشگاه اینترنتی خود را ارتقاء دهید.

بهترین ارائه دهندگان خدمات پستی برای فروشگاه اینترنتی چه شرکت هایی هستند؟

شرکت ملی پست ایران، شرکت صدر، تیپاکس و الوپیک از بهترین ارائه دهندگان خدمات پستی برای فروشگاه های اینترنتی هستند.

کدام شرکت را باید انتخاب کنیم؟

با توجه به نیاز کسب و کارتان می توانید شرکت خدمت دهنده موردنظرتان را انتخاب کنید.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *