ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان و ربات ثبت سفارش

با اینکه خیلی ها معتقدند فروش تلگرامی به اندازه فروش در اینستاگرام محبوبیت ندارد و حتی برخی ها تقریبا آن را غیر ممکن میدانند ، اما باید بگویم که فروش در تلگرام یکی از موثرترین روش های فروش در دنیا میباشد. حتی تحریم تلگرام در ایران نیز بازهم نتوانست مانع فروش و فعالیت گسترده مردم در آن شود و سالانه بخش زیادی از درآمد مردم از طریق گروه های فروش در تلگرام و همینطور کانال های تلگرامی میباشد.در این پست به آموزش ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان و ربات فروشگاه ساز تلگرام می پردازیم.

تلگرام یکی از بزرترین پلتفرم های فروش برای مردم میباشد و عوامل زیادی باعث راحتی کار کردن با تلگرام شده است از جمله :

  • اکثر مردم نرم افزار تلگرام را در گوشی های هوشمند خود دارند و از آن برای برقراری ارتباط با دوستان ، همکلاسی ها و استفاده از خدمات روزانه استفاده میکنید.
  • برای سفارش دادن کالا ، نیاز به دانلود و نصب هیچ نوع نرم افزار دیگری نمی باشد.
  • شما میتوانید در پلتفرم های مختلف نظیر: موبایل ، کامپیوتر و تبلت و در هرکجای دنیا که به اینترنت دسترسی داشته باشید از آن استفاده کنید.

فکر میکنم نیازی به گفتن اینکه فروش آنلاین چه مزایایی دارد و باعث ایجاد چه کسب و کارهایی شده است ، نباشد . زیرا هرکسی که حتی کمی با اینرتنت و شبکه های مجازی آشنا باشد حتما فروشگاه های مجازی و آنلاین را نیز مشاهده کرده است. یکی از مزایای فروش آنلاین این است که موقعیت های بیشتری را برای ارائه محصولات جدید بوسیله ضبط صدا و فیلم و غیره فراهم میکند.

هرکدام از این ابزارها میتوانند منجر به فروش بیشتر شوند ، یا میتواند به یک روش اصلی برای فروش تبدیل شود.

تلگرام بیش از 365 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد . با توجه به اینکه شرکت های رقابتی با محبوب ترین شبکه هایی همچون فیس بوک و اینستاگرام دست و پنجه نرم می کنند ، این پیام رسان میتواند یک موقعیت عالی برای افزودن آن به ترکیب بازاریابی خود و سرمایه گذاری در آن میباشد.

ویژگی و قابلیت « کانال » تلگرام چیزی شبیه صفحه فیس بوک میباشد. همه افراد میتوانند کانال شما را در تلگرام جستجو کنند و از آن لذت ببرند و هیچ محدودیتی در حداکثر تعداد اعضاء وجود ندارد.  محبوب ترین کانال ها چند میلیون کاربر دارند و اکثر آنها هندی و روسی هستند. اگر به فکر توسعه کسب و کار خود هستید ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان می تواند کاربردی باشد.

شما میتوانید تمام فرمت های مختلف رسانه ها مانند : فیلم ، عکس ، صدا ، گیف و غیره را استفاده کنید و برخلاف فیس بوک که هر پستی را برای اینکه به دست کاربرانتان برسد باید تبلیغ کنید، در تلگرام پیام شما همزمان به همه اعضاء کانال شما ارسال می گردد.

تلگرام هیچ گونه پیام تبلیغاتی و خبری ندارد ، شما وارد کانال میشوید و اخبار و اطلاعات آن را دنبال میکنید در نتیجه هیچ رقابتی برای کاربران وجود ندارد. همچنین شما میتوانید از طریق جستجو کردن در خود تلگرام و یا از طریق سایت https://tgstat.com/ کانال های مشابه را پیدا کنید.

در بحث تجارت ، تلگرام رشد خود را از آمریکا شروع کرد ، هنگامی که بنیانگذاران در تلاش بودند تا برای راه اندازی استارتاپ خود بودجه جمع کنند و کاربران را به سمت وب سایت های خود سوق دادند. از آن موقع ، بسیاری از کارآفرینان برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود شروع به استفاده از تلگرام کرده اند.

تلگرام برای جلب وفاداری مشتری طراحی شده است. هرچقدر اطلاعات کاربردی تر و منحصر به فرد تری وارد کنید ، پاسخ بیشتری از کاربران خود دریافت می کنید. در ادامه چند نکته استراتژی که شما میتوانید برای کانال تلگرام خود انتخاب کنید وجود دارد :

  • فقط کالاهای جدید و آنهایی که در حال حاضر موجود هستند را منتشر کنید
  • مسابقات و پیشنهادات ویژه ای اعلام کنید
  • اخبار مربوطه به حوزه کاری خود را پوشش دهید

علاوه بر این روش بارز استفاده از تلگرام به عنوان یک کانال بازاریابی محتوا برای تبلیغات و شناخت بهتر برند ، همچنین میتوانید محصولات خود را نیز به طور مستقیم به فروش برسانید و از این نکات استفاده کنید :

  1. لینک های همکاری در فروش بگذارید

این یعنی تبلیغات و فرش محصول شرکت های خاص و دریافت کمیسیون برای هر محصولی که به فروش میرسانید. این کمیسیون میتواند بین 5 تا 10درصد از مبلغ باشد . درنتیجه شما میتوانید ماهانه چند میلیون تومان درآمد از ده ها مشترک داشته باید.

2. فروش تبلیغات

فروش تبلیغات نیز یکی دیگر از راه های کسب درآمد از تلگرام میباشد اما حواستان باشد که این کار باید با احترام به کاربران باشد نه اینکه آنها را با تبلیغات بمباران کنید. تبلیغات میتوانند برای ارتقاء تعداد کاربران ، در کانال های دیگر به فروش برسند و یا شرکت ها و برندها میتوانند برای تبلیغات خود به شما مراجعه کنند. تلگرام هیچ کمیسیون و مبلغی برای تبلیغات دریافت نمی کند و هیچ قانونی برای قیمت تعیین شده وجود ندارد. ادمین های کانال ها تصمیم میگیرند که چه مبلغی را برای تبلیغات در نظر بگیرند و بعد به شرکت ها و برندها اعلام می کنند و به یک توافق میرسند.

3. ربات تلگرام

یکی از قابلیت های جالبی که تلگرام دارد ، ربات های آن میباشد . تنوع ربات های تلگرام و سرویس هایی که توسط آن ها ارائه می‌شود بسیار گسترده و زیاد است . از آنجا که هیچ ویژگی درونی برای ارتقاء کانال های تلگرامی وجود ندارد ، ممکن است شما به عنوان سازنده کانال به یک ربات برای مدیریت بهتر کانال و جذاب تر کردن پست ها نیاز داشته باشید.

ربات های مختلفی در این زمینه وجود دارند ، به طور مثال : ربات ثبت سفارش ، ربات فروشنده تلگرام ، ربات تبدیل فایل ، ربات تفریحی و سرگرمی ، ربات آموزشی و غیره . اما بهتر است قبل از اینکه به بررسی انواع ربات و کاربردهای آنها بپردازیم ابتدا خود ربات را بررسی کنیم و ببینیم اصلا ربات تلگرام چیست !

ربات تلگرام چیست ؟

همانطور که نحوه ساخت فروشگاه اینستاگرام رایگان را اموزش دادیم ، در این مقاله نیز میخواهیم به بررسی نحوه ساخت ربات فروشنده تلگرام بپردازیم . ربات های تلگرام در واقع حساب های کاربری تلگرام هستند که از طریق نرم افزار و به صورت خودکار عمل می کنند. هر ربات یک کاربر تلگرام است که برای اهداف خاصی طراحی می شود و عمل می کند و بر مبنای پیام های خاصی که به او ارسال میشود ، پاسخ میدهد. در نتیجه ربات ها می توانند یک رابطه دو طرفه با مخاطب خود برقرار کنند با این قابلیت که هرموقع از روز که شما به آن پیام دهید ، فورا پاسخ میدهد. به صورت کمی تخصصی تر ، ربات ها کاربران ویژه تلگرام هستند که از طریق پلتفرمی با نام bot API و از مسیر درخواست های ارسالی از پروتکل HTTPS پیام ها را پردازش می کنند.

یکی از خوبی های استفاده از ربات این است که سطح دسترسی ربات های تلگرام محدود میباشد و امکان دسترسی به فایل های گوشی شما مانند یام ها و گالری عکس هایتان را ندارد و فقط زمانی که در یک گروه عضو میشوید پیام هایی مثل ورود و خروج اعضاء برای آن ارسال میشود. برای اطمینان خاطر بیشتر ، سطح دسترسی ربات ا در کنار آن نوشته شده است.

شما می توانید در ربات خود دستورات مختلفی مشخص کنید و برای هر کدام جواب مناسب را تعیین نمایید. هزینه ساخت یک ربات نسبت به سایت کمتر است و چون روی تلگرام قرار دارد دسترسی به آن برای کاربران ساده تر می شود.

در واقع ، ربات ها هم مثل سایر تکنولوژی ها برای آسان تر کردن فعالیت کاربران و همینطور افزایش فروش کانال ها و فروشگاه های تلگرامی استفاده می شوند. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد ، با شروع فروش در تلگرام و همینطور ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان ، استفاده از ربات های تلگرام نیز جهت کمک به افزایش فروش و برقراری ارتباط بهتر با کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفت و اکنون ربات‌هایی نیز در جهت اطلاع‌رسانی برای سایت‌هایشان تبلیغ می‌کنند و به اصطلاح کلیک ور سایت‌ شان را با ابزارهایی از جمله ربات تلگرام بالا می‌برند. یعنی ربات ها نه تنها برای پیدا کردن اعضای کانال ها بلکه برای افزایش فالوور های سایت نیز موثر هستند.

زیرا یکی از مهم ترین کاربردهای ربات ها ارسال پیام های تبلیغاتی برای اعضای گروه میباشد. به این صورت که ربات بانک اطلاعاتی از یوزرها و شماره هایی که به آنها پیام داده است جمع آوری میکند و در نوبت‌های بعدی در ارسال تبلیغ آنها را مخاطب قرار می‌دهد.

ساخت ربات تلگرام

تا اینجا با ربات ها و کاربردهایشان آشنا شدید . اکنون به مراحل ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان، ساخت ربات فروشنده تلگرام ، ساخت ربات سفارش گیر تلگرام و هرنوع ربات دیگری میپردازیم. با فراگیری مراحل اصلی آن شما میتوانید هر ربات دیگری که میخواهید را نیز بسازید .

ابتدا در قسمت جستجو تلگرام ، عبارت Botfather (ربات پدر) را جستجو کنید .

سپس وارد ربات شوید و دکمه استارت را بزنید تا مراحل ساخت ربات تلگرام آغاز شود.

اکنون تمام دستورات قابل اجرا اعم از ساخت ربات جدید و یا ویرایش ربات قدیم را به شما نمایش میدهد. برای ساخت ربات جدید ، گزینه newbot را انتخاب کنید و یا آن را تایپ کنید.

سپس از شما خواسته میشود نامی برای ربات خود انتخاب کنید. دقت داشته باشید که در انتخاب نام کابری یا یوزرنیم نباید از کاراکترهای غیرمجاز استفاده کنید و نام کاربری انتخاب شده حتما باید به کلمه‌ی Bot ختم شود ؛ به طور مثال : zabanlearnbot . اگر نام کاربری قابل قبول نباشد یا تکراری باشد از شما میخواهد تا نام دیگری را انتخاب کنید.

خب اکنون ربات شما ساخته شده است و میتوانید توکن مربوط به ربات خود را مشاهده کنید.

خب اکنون باید عکس ، توضیحات و اجازه ورود به گروه ها را برای ربات تنظیم کنید پس باتوجه به گزینه هایی که خود ربات فرستاده است این کار را انجام میدهیم .

  • با استفاده از گزینه setuserpic ، عکس ربات مورد نظر را انتخاب و ارسال می کنیم.
  • با استفاده از گزینه  setdescription ، توضیحات مربوط به ربات را وارد میکنیم.
  • با استفاده از گزینه  setjoingroups ، میتوانید تنظیمات مربوط به ارد شدن ربات به گروه ها را فعال کنید . پس بعد از انتخاب ، از بین دو گزینه ای که نمایش داده می شود ، ENABLED را انتخاب کنید.

خب تا اینجا شما ربات خود را ساختید اما این ربات هنوز فعال نیست و هیچ کاری نمیکند در نتیجه باید تنظیمات و برنامه ریزی آن را انجام دهید. برای فعال سازی ربات روش های مختلفی وجود دارد . یکی از ساده ترین آنها ، ربات ManyBot میباشد.

 

عبارت ManyBot را در قسمت جستجو تلگرام سرچ کنید . پس از زدن استارت میتوانید زبان آن را به فارسی تغییر دهید. دکمه ساخت ربات جدید را بزنید و سپس بر روی دکمه‌ی «من API token را کپی کردم» کلیک کنید.

ساخت ربات ثبت سفارش

اکنون توکن خود که از Botfather دریافت کردید را برای ربات ManyBot ارسال کنید. در این مرحله توضیحات ربات خود را وارد کنید و یا با زدن گزینه رد کردن ، توضیحات را بعدا وارد کنید .

تبریک میگویم ! به همین راحتی شما توانستید یک ربات برای خود بسازید و آن را فعال کنید. اکنون ربات شما آماده است و میتوانید کاربران خود را به رباتتان دعوت کنید و یا با اضافه کردن این ربات در گروه‌ها و کانال‌های خود، دوستان‌تان را غافلگیر کنید.

برای اینکه تنظیمات بیشتری از قبیل اضافه کردن سوال و پاسخ آن ، ساخت منو سفارشی ، افزودن کالا و قیمت و پیکر بندی منو را به ربات خود اضافه کنید ، میتوانید وارد صفحه ربات خود شوید و با کلیک بر روی مربعی که گوشه صفحه سمت راست است ، تنظیمات خود را انجام دهید و ربات حرفه ای تری بسازید.

به این ترتیب متوانید ربات خود را حرفه ای تر کنید و به راحتی با کمی حوصله و وقت گذاشتن یک ربات ثبت سفارش بسازید و فروش خود را در تلگرام افزایش دهید.

لینک خرید چیست و چگونه ساخته میشود؟

استفاده از لینک خرید نیز یکی دیگر از روش های خرید آنلاین است که از مزایای بسیاری برخوردار میباشد و راحتی و سرعت زیادی به خریدار میدهد زیرا مستقیما او را به صفحه ای که باید مشخصات خود را وارد کند و ثبت سفارش را انجام دهد، هدایت میکند. هنگام ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان به لینک خرید توجه کنید.

از جمله اینکه لینک خرید هیچ گونه محدودیتی ندارد و زمانی که شما لینک خرید خود را میسازید میتوانید آن را در هر پلتفرمی مانند اینستاگرام ، تلگرام و یا فیس بوک قرار دهید ، یعنی به طور مثال قابلیت گذاشتن لینک تلگرام در استوری اینستاگرام را به شما میدهد و یا برعکس. همچنین یکی دیگر از خوبی هایی که برای کشور ما دارد این است که فیلتر نیست و شما میتوانید بدون استفاده از فیلترشکن از آن استفاده کنید و فقط به یک مرورگر برای بازشدن نیاز دارد.

همچنین یکی دیگر از مهم ترین مزایای لینک خرید کوتاه این است که اگر فرایند وارد کردن اطلاعات و یا ثبت سفارش نیمه تمام رها شود ، اطلاات ثبت شده باقی میماند و مدیر فروشگاه میتواند در زمان مناسب با شخص خریدار تماس بگیرد و پیگیری های لازم را انجام دهد. اما از طرفی دیگر ، بزرگترین ایراد لینک خرید این است که برای ساختن آن شما حتما باید یا دامنه داشته باشید و یا جایی ثبت نام کرده باشید. یعین اصلی ترین شرط ساخت لینک خرید این است که یا خود شما وب سایتی داشته باشید ، یا در جایی ثبت نام کرده باشید که پنل در اختیار شما قرار دهند و توسط آن بتوانید لینک خرید کوتاه خود را دریافت کنید.

برای اینکه بهتر متوجه لینک خرید شوید ، ما یک لینک خرید به آدرس زیر ساخته ایم :

http://sadrcod.com/cart?s=1147&p=georgianbook-1

برای اینکار ، ابتدا وارد سایت http://sadrcod.com/ شدیم و سپس از قسمت مدیریت وارد صفحه محصولات شدیم.

پنل-پستی-صدر

سپس بر روی محصول مورد نظر کلیک کردیم و به صفحه زیر منتقل شدیم . همانطور که مشاهده میکنید ، علاوه بر مشخصات محصول مانند قیمت ، وزن و رنگ ، یک کد http نیز وجود دارد . این همان لینک خریدی است که شما میتوانید آن را کپی کنید و در شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف استفاده کنید.

اکنون میتوان این لینک را در هر شبکه اجتماعی قرار داد و خریدار از هرکجا که وارد این لینک شود، حتی از همین صفحه که اکنون دارید این متن میخونید به صفحه خرید هدایت میشوید.

سبد خرید آنلاین چیست ؟

سبد خرید آنلاین نرم افزاری است که در تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار به مشتریان آنلاین کمک می کند تا اقلام مد نظر برای خرید را جمع آوری کنند و با عنوان “قرار دادن در سبد خرید”  و یا “اضافه کردن به سبد خرید” شناخته شده است. در واقع سبد خرید اینترنتی مانند سبد خرید واقعی عمل می کند و خریداران می توانند اجناس انتخابی خود را در آن قرار دهند و تا مرحله ی پرداخت نهایی، اقلام داخل این سبد قابل حذف و اضافه کردن است.

ویژگی های سبد خرید خوب چیست ؟

  • پرداخت سریع و آسان : سعی کنید برای اینکه پرداخت راحت تر و سریع تری داشته باشید ، فقط یک صفحه داشته باشید ، زیرا از صفحه ای به صفحه دیگر رقتن برای کاربران خسته کننده و وقت گیر است و خیلی اوقات آنها از فرایند خرید در اواسط راه منصرف می شوند.
  • ذخیره فرایند خرید : یکی از مهم ترین ویژگی های یک سبد خرید خوب ، این است که اطلاعات خریداران را در هر مرحله ای از خرید که باشند ذخیره کند، به طوری که اگر در اواسط فرایند ثبت سفارش و خرید ،به هر دلیلی خرید نیمه کاره ماند ؟ اطلاعات مشتری ثبت شود تا تیم پشتیبانی بتواند ادامه فرایند را طی کند .
  • تصاویر محصول : سبد خرید باید تصویری از محصول را به صورت آنلاین نمایش دهد. زیرا بسیاری از افراد ترجیح میدهند در هنگام خرید برای اطمینان بیشتر ، عکس محصول به همراه رنگ و سایز آن مقابل نظرشان باشد. این کار باعث میشود آنها از زدن دکمه برگشت برای بازبینی مجدد محصول خودداری کنند.
  • پرداخت متنوع : داشتن چندین سیستم پرداخت در تجارت الکترونیک میتواند اطمینان خاطر و راحتی بیشتری به خریداران بدهد و این باعث افزایش احتمال خرید و پرداخت مشتریان میباشد.

انواع سبد خرید

همانطور که پش تر نیز اشاره شد ، سبدهای خرید آنلاین نرم افزاری هستند که در تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار میگیرند و عمدتا به دو صورت میباشند :

  • سبد خرید لایسند : این نرم افزار که بر روی هر سروری نصب میشود ، به طور گسترده توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سبد خرید برای تاجران بسیار محبوب میباشد. زیرا اغلب برای تجربه کاربران مفید تر و مناسب تر است
  • سبد خرید پیشنهادی : در این نوع سبد خرید ، بازرگانان یک هزینه اضافه ماهانه را پرداخت می کنند. علت آن هم استفاده راحت تر از آن میباشد. اصلی ترین معایب آن این است که این سبد خرید نمی تواند پیکربندی وب سرورها را انتخاب کند و یا سبد خرید را اصلاح و یا سفارشی کند .

در مجموع ، با افزایش گسترده خریدهای اینترنتی ، سبد خرید واسطی برای به اشتراک گذاری اطلاعات پرداخت و خرید بین خریدار و فروشنده شده است. سبد خرید یکی از ویژگی هایی است که هر فروشگاه اینترنتی در آغاز کار خود باید داشته باشد و اگر شما مالک یک وب سایت خرید تجارت الکترونیک هستید یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن فکر کنید، سبد خرید است.

در این پست به روش ساخت فروشگاه تلگرامی رایگان پرداختیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.