راهنمای کامل استفاده انبارداری فروشگاه اینترنتی

خدمات انبارداری فروشگاه اینترنتی چیست؟

لجستیک یا همان انبارداری فروشگاه انلاین یک استراتژی مفید برای کسب و کار های اینترنتی است که در آن فروشنده مستقیماً موجودی محصولات خود را مدیریت و توزیع نمی کند. در عوض ، هنگامی که سفارشی دریافت می شود ، اطلاعاتی مانند شماره محصول ، آدرس تحویل و تاریخ سفارش توسط شرکت برای شخص ثالث ارسال می شود تا سفارش از طرف آن انجام شود.

انبارداری فروشگاه اینترنتی

انبارداری فروشگاه اینترنتی مزایای قابل توجهی را برای فروشندگان این عرصه ارائه می دهد:

  • کاهش هزینه راه اندازی

احتمالاً بزرگترین مزیت انبارداری فروشگاه انلاین این است که می توان با سرمایه ای اندک ،یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرد و به  فروشندگان اجازه می دهد تا سریع وارد بازار شده و و یک تجارت موفق راه اندازی کند و به توزیع مرسولات فروشگاه های اینترنتی خود بپردازند. بوسیله انبارداری لجستیک، نیازی به دستیابی و یا سازمان دهی موجودی کالا و یا استخدام کارمند و متحمل شدن هزینه بیمه آن ها ،برای توزیع سفارشات نیست. همچنین نگرانی برای تهیه پول پیش برای ایجاد مکانی برای ذخیره کالا و هزینه اجاره و نگهداری محل ازبین رفته است. این بدان معناست که صاحبان کسب و کار مانع بسیار کمی برای ورود دارد.

  • صرفه جویی در انرژی و زمان

زمان و انرژی عوامل دیگری هستند که معمولاً افراد را عقب نگه می دارند. لجستیک  به نوبه خود ، مستلزم این نیست که تمام وقت و تلاش خود را در مدیریت فروشگاه اینترنتی تان سرمایه گذاری کنید. شما مجبور نیستید شغل خود را ترک کنید یا تمام وقت آزاد خود را به این تجارت اختصاص دهید، بلکه اکثر وظایف به صورت خودکار برای شما انجام می شود ،پس می توانید زمان کافی را برای توسعه کسب و کار خود صرفه جویی کنید.

  • ارائه محصولات گسترده

لجستیک فرصت های بیشتری را برای  ارائه محصول باز می کند. به این معنی که یک کسب و کار کوچک که نمی تواند گزینه های زیادی را بدون ذخیره سازی ارائه دهد بوسیله انبارداری لجستیک می تواند مجموعه وسیعی ازمحصولات خود را بفروشد. در ایران ضرورت انبارداری فروشگاه اینترنتی بیشتر در مواردی که تنوع محصول کم و فروش زیاد است کاربرد خود را نشان می دهد، چرا که شرکت های ارائه دهنده خدمات لجستیک در صورت تنوع محصولات محدود ،از مشتریان خود حق انبارداری دریافت می کنند.

  • انعطاف پذیری

انبارداری فروشگاه انلاین جنبه های متفاوتی از انعطاف پذیری را نشان می دهد. به این معنی که،  یک برند می تواند از هر کجا فعالیت کند ، انواع مختلفی از محصولات را ارائه دهد و وابسته به یک مکان فیزیکی و یا تعدادی نیروی انسانی جهت اماده سازی مرسولات نباشد. به همین دلیل ، می تواند تا حد زیادی به نفع صاحبان فروشگاه اینترنتی باشد که به هر دلیلی دچار نوسان فروش می شوند.

  • امتحان کالاهای بیشتر

انبارداری فروشگاه اینترنتی می تواند یک روش مفید برای صاحبان مشاغلی باشد که به دنبال آزمایش اشتهای مشتریان برای دسته بندی محصولات بیشتر هستند.مزیت اصلی این مورد در توانایی فهرست بندی و مشاهده ی تقاضای بازاراین نوع از محصولات ، قبل از اماده کردن تعداد زیادی موجودی است.

  • مدیریت بهتر هنگام فروش زیاد

رشد در فروش همیشه کارهای اضافی را به همراه خواهد داشت . طبیعی است در این شرایط ارتباط با مشتری و توان پاسخگویی به آن ها ، بسته‌بندی مرسولات و ارسال به‌موقع تمام سفارش‌ها به انرژی ، نیروی کار و مواد مصرفی بیشتری نیازمند است . اما بوسیله خدمات لجستیک فروشگاه اینترنتی ، بدون نیاز به تعامل و ارتباط مستقیم با مشتری ، مرسولات پستی شما به بهترین  و سریعترین شکل ممکن به دست خریدارن می رسد ، پس دیگر جای نگرانی نیست.

سرویس انبارداری فروشگاه اینترنتی ،درجهت کنترل و مدیریت هزینه ها و صرفه جویی در وقت و انرژی و همچنین کاهش تلفات غیر ضروری کمک شایانی می کند. همچنین دغدغه هایی مانند پیدا کردن مکان مناسب واستفاده از  قفسه بندی که می تواند نقش موثری در حفظ و سلامت کالاها داشته باشد را حذف کرده است. صدر به عنوان یک شرکت واسط پستی ، با استفاده از پنل انبارداری حرفه ای ، خدمات لجستیک و حمل و نقل فروشگاه های اینترنتی را ارائه میدهد. در ادامه به شرح این خدمات می پردازیم:

مزیت های نرم افزار شرکت صدر

  1. مدیریت انبار

امکان مشاهده موجودی کالا به تفکیک و مدیریت موثرتر آن با توجه به نیاز فروشگاه اینترنتی حتی برای توزیع مرسولات انبوه

 2.گزارشات  

امکان مدیریت و گزارش گرفتن از موقعیت بسته های ارسالی ، کالاهای بلاتکلیف و یا برگشتی ، درصد توزیعی بر اساس کالا و یا استان، جزئیات محصول ، موجودی انبار و همچنین گزارشات مالی مانند رسیدهای واریز مشتریان و وضعیت مالی بازاریاب ها

3.رزرو کالا  

در صورت عدم موجودی یک کالا، امکان رزرو آن کالا به وسیله شماره تلفن و یا ایدی اینستاگرام مشتری وجود دارد.

کالای رزرو شده در سیستم ثبت شده و بعد از موجود شدن آن با رنگ سبز از سایر کالاها متمایز می شود و امکان پیگیری جهت ثبت سفارش دوباره و ارسال کالای مربوطه فراهم می شود.

انبارداری فروشگاه اینترتی

انبارداری فروشگاه اینترنتیانبارداری فروشگاه اینترنتیانبارداری فروشگاه اینترنتی

4.چک کردن موجودی توسط بازاریاب و یا همکار فروش

نمایش موجودی کالا ، امکان مدیریت بهتر کالاهای موجود در انبار و همچنین كنترل موجودی منفی كالا را توسط بازاریاب فراهم می کند.

5.ثبت فاکتور

امکان چاپ رسید و حواله کالاها با اطلاعات کامل و همچنین چاپ لیست فاکتورهای خرید و فروش ، ضایعاتی و مرجوعی .

6.سطوح دسترسی کاربر

امکان تعريف دسترسي براي هر کاربر و هر صفحه بصورت مجزا و گزارش گرفتن از عملکرد و میزان فروش آن ها. همچنین می توانید تعیین کنید که کاربرروی چه کالاهایی امکان ثبت ، حذف و یا اعمال تخفیف داشته باشد.

7.سازگاری با انواع دستگاه ها

امکان استفاده از اطلاعات نرم افزار در تلفن همراه ، تبلت ، کامپیوتر و سایر سیستم ها در هر زمان و مکان

8.پیگیری کالای مرجوعی

امکان ثبت و ویرایش کالاهای برگشتی به انبار به صورت مجزا ودر نتیجه امکان فروش مجدد را فراهم می کند.

9.تعریف کالا با ویژگی

تعریف کالا با ویژگی هایی نظیر سایز، برند ، رنگ و … و مدیریت آن ها

10.پیامک رایگان

امکان ارسال پیامک رایگان بعد از ثبت سفارش کالا جهت اطمینان از صحت روند سفارش

11.پشتیبانی

پشتیبانی منظم از اطلاعات کاربران برای توزیع خرید اینترنتی

تعرفه های سرویس بسته بندی و انبارداری کالا

شرکت صدر بوسیله همکاری مستقیم با پست ،مرسولات پستی تان را به سریع ترین روش ممکن و به سراسر کشور ارسال می کند. هزینه ارسال مرسولات همانند تعرفه پست می باشد ، همچنین امکان استفاده از سرویس پرداخت در محل نیز برای مشتریان فراهم است.

لازم به ذکر است که شرکت صدر در منطقه 13 پستی که اصلی ترین مرکز پست در آن قرار دارد، واقع است . در نتیجه ارسال بسته های پستی توسط این شرکت 1 روز زودتر از سایر مراکز صورت میگیرد ، پس در موارد که تسریع در ارسال بسته از اهمیت زیادی برخوردار است همکاری با این شرکت می تواند مفید واقع شود.

اشتراک سالیانه استفاده از نرم افزار به صورت کاملا رایگان است و همچنین حتی اگرنیازی به محلی برای نگهداری و انبار محصولات خود ندارید و تنها نیازمند استفاده از پنل برای مدیریت بهتر کالاهای خود هستید این امکان برای شما وجود دارد تا فقط از مزایای پنل انبارداری صدر استفاده کنید .

برای استفاده ازخدمات انبارداری لازم است تا مرسولات پستی شما حداقل روزانه 10عدد یا در مجموع 250عدد ماهانه باشد.

خرید و تامین کارتن و دیگر مواد مصرفی برعهده شرکت صدر می باشد. هزینه بسته بندی مرسولات شامل هزینه کارتن مصرفی به علاوه دوهزار تومان بابت قیمت پاکت پستی می باشد.

 

با وجود تمام مزیت ها، خدمات انبارداری برای فروشگاه های انلاین معایبی نیزمانند خطا در حمل و نقل محصول ،مسائل موجودی کلا و ارتباط نادرست با مشتری دارد. گذشته از این ، شما کنترل کیفیت را از دست می دهید زیرا نمی توانید محصول را قبل از فروش به مشتری ببینید یا استفاده کنید.

همان طور که می دانید ،مانند هر مدل تجاری ، سرویس لجستیک قطعا کامل نیست، پس هنگام استفاده از این سرویس تمام مزایا و معایب را در نظر بگیرید و اینکه آیا این فرایند برای تجارت شما مفید خواهد بود یا خیر. اگر مزایای آن بیشتر است ، وقت آن است که این خدمات را به مشتریان عمده خود ارائه دهید.

خدمات انبارداری فروشگاه اینترنتی چیست؟

لجستیک یا همان انبارداری فروشگاه انلاین یک استراتژی مفید برای کسب و کار های اینترنتی است که در آن فروشنده مستقیماً موجودی محصولات خود را مدیریت و توزیع نمی کند. در عوض ، هنگامی که سفارشی دریافت می شود ، اطلاعاتی مانند شماره محصول ، آدرس تحویل و تاریخ سفارش توسط شرکت برای شخص ثالث ارسال می شود تا سفارش از طرف آن انجام شود.

تعرفه های سرویس بسته بندی و انبارداری کالا چقدر است؟

شرکت صدر بوسیله همکاری مستقیم با پست ،مرسولات پستی تان را به سریع ترین روش ممکن و به سراسر کشور ارسال می کند. هزینه ارسال مرسولات همانند تعرفه پست می باشد ، همچنین امکان استفاده از سرویس پرداخت در محل نیز برای مشتریان فراهم است.

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *