شرکت های ارائه دهنده خدمات پستی

این روزها که اینترنت به پل ارتباطی بین مردم و حتی کشورها تبدیل شده است ، سرویس خرید و فروش پستی و هیمنطور ارسال و جابجایی کالا بین کشورها نیز بسیار مرسوم شده است. به همین علت شرکت های ارائه دهنده خدمات پستی بسیاری در کنار شرکت پست مشغول به فعالیت شده اند. اصلی ترین تفاوت این شرکت ها با شرکت پست در این است که شرکت های پستی داخلی خصوصی هستند و برخلاف اداره پست ، ارسال مرسولات با سرعت و دقت بیشتری انجام میشود .

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد ، تعداد شرکت های ارائه دهنده خدمات پستی بسیار زیاد است و رقابت بین این شرکت ها در 4 حوزه اصلی : نحوه رهگیری مرسوله توسط مشتری ، کیفیت رساندن کالاها به مقصد ، سرعت ارسال کالاها و همینطور هزینه ارسال کالا میباشد. برای آشنایی بیشتر شما با نحوه کارکرد و خدمات شرکت های پستی داخلی ، در ادامه تعدادی از این شرکت ها را معرفی کرده ایم .

شرکت صدر COD

یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات پستی ، شرکت پستی صدر میباشد. این شرکت که چندین سال است در زمینه ارسال محصولات پستی مشغول به فعالیت است ،از خدمات متعددی همچون پرداخت در محل و همینطور سرویس درب به درب برخوردار است. یعنی این امکان برای مشتری فراهم است که هزینه کالا را درب محل پرداخت کند و سپس هزینه دریافت شده از مشتری ، به حساب مدیر فروشگاه واریز خواهد شد.

همچنین برای ارسال کالاهای هوایی نیز میتوانید از پست پیشتاز صدر استفاده کنید تا در کمترین زمان و با بهترین قیمت ممکن کالای خود را به هر شهری از ایران که میخواهید ارسال کنید.

از دیگر مزایای شرکت پستی صدر میتوان به پنل پستی رایگان و بسیار قوی آن اشاره کرد . به این صورت که شما میتوانید برای هرکدام از کارکندان شرکت خود سطح دسترسی مشخصی تعریف کنید و ساخت پنل نیز کاملا رایگان است. همچنین امکان رهگیری مرسولات نیز وجود دارد.

شرکت کارا پست

کارا یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات پستی است که در سال 1386 تاسیس گردیده ، یکی از اولین شرکت های تحویل کالا هوایی ایرانی بوده که در عرصه سرویس خرید و فروش پستی ، به صورت داخلی و بین المللی فعالیت گسترده ای داشته است. کاراپست یکی از شرکت های پستی داخلی میباشد که توانسته است با ارائه خدماتی متفاوت در اکسپرس و حمل هوایی بارهای سنگین و حجیم، کیفیت و اطمینان قابل قبولی را در عرصه بین الملل بدست آورد.

همچنین بدلیل اینکه این شرکت حمل و نقل فروشگاه های اینترنتی در تمام شهرهای ایران نمایندگی دارد ،  قادر به ارسال محموله‌های ظریف، شکستنی، حساس و گران ‌قیمت نیز میباشد.

از جمله خدماتی که کاراپست ارائه میدهد ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • پست سریع بین المللی
  • پست سریع داخلی
  • حمل هوایی بار سنگین
  • حمل و نقل مرکب
  • ترخیص کالا
  • رهگیری مرسولات پستی

شرکت پستی تی ان تی

تی ان تی (TNT) در ابتدا نام یک شرکت خارجی بوده است که در سال 1360 در ایران با همان نام راه اندازی شد.  بعد از حدوده دو دهه کار در زمینه سرویس خرید و فروش پستی ، شعب متعددی از این شرکت در ایران تاسیس گردید . در سال 1380 شرکت پستی تی ان تی موفق به کسب افتخارات مختلف بین المللی و داخلی و توسعه جهانی شد و امروزه به عنوان یک شرکت پستی مستقل ایرانی مشغول به کار است.

از جمله خدمات حمل و نقل فروشگاه های اینترنتی تی ان تی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرویس های اکسپرس
  • سرویس های پس کرایه
  • سرویس های ویژه

.روش های پرداخت برای مشتریان هم به صورت نقدی است و هم قراردادی که روش دوم مختص مشتریان VIP میباشد. همچنین قابلیت رهگیری محصولات نیز برای مشتریان فراهم است. خدمات پس کرایه نیز فقط برای محموله های متعارف و غیر خطرناک که از وزن و ابعاد متناسب با سرویس مورد نظر برخوردار باشند قابل اجرا بوده است.

در بخش حمل و نقل داخلی نیز دو سرویس : سرویس همان روز و سرویس روز بعد وجود دارد. علاوه بر این امکان پرداخت درب محل وجود دارد .

شرکت پستی تی پی جی

یکی دیگر از برجسته ترین شرکت های پستی داخلی ، شرکت TPG با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه حمل و نقل داخلی و بین المللی میباشد. مدت زمان ارسال کالا در شرکت تی پی جی باتوجه به مقصد بین هفت تا ده روز کاری به سراسر دنیا میباشد و نحوه تحویل کالا هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری امکان پذیر است.

همچنین لازم به ذکر است که در شرکت تی چی جی ارائه سرویس پس کرایه برای بسته های داخلی امکان پذیر است. این شرکت دو روش حمل و نقل اکونومی و اکسپرس را ارائه میدهد .

  • حمل و نقل اکونومی : افرادی که عجله ای در زمان ارسال بسته خود ندارند و همچنین بدنبال کاهش هزینه مرسولات پستی خود هستند.
  • حمل و نقل اکسپرس : سرعت ارسال و به طبع هزینه ارسال کالا در این روش بیشتر است و امکان ارسال به سراسر کشور در کوتاه ترین زمان ممکن است.

شرکت پستی PDE

یکی دیگر از بزرگترین شرکت های پستی داخلی که سرویس خرید و فروش پستی را انجام میدهد ، شرکت پستی بین المللی PDE میباشد که ارسال مرسولات پستی را در کمترین زمان و با حداقل هزینه انجام میدهد. از جمله خدمات منحصر به فرد این شرکت میتوان به ترخیص یک روزه کالاها ، امکان پرواز مستقیم و اختصاصی به چین و دبی و همینطور امکان ارسال کالا به تمامی کشورها نیز وجود دارد با این تفاوت که در این شرکت ارسال کالاهای بین المللی 24 ساعت زودتر انجام میگیرد.

سرویس هایی که شرکت پست داخلی PDE ارائه میدهد عبارتند از :

  • حمل هوایی مرسولات به صورت Door to Door
  • امکان رهگیری لحظه به لحظه بسته در سایت
  • ترخیص یک روزه مرسولات
  • خدمات پس کرایه
  • اکسپرس، اکسپرس کم هزینه، بارهای سنگین