پرداخت در محل صدر

پرداخت در محل ، یا   Cash On Delivery، که به اختصار به آن COD یا خدمات پس کرایه هم گفته می‌شود ، به معنای پرداخت وجه کالا به صورت نقد و در محل تحویل محصول است. در این سرویس می توانید هزینه سفارش را در هنگام تحویل و درب منزل یا باجه پستی به مأمور پست تحویل دهید.  این سرویس نوعی تراکنش مالی است که خریدار هزینه محصول را در زمان دریافت آن پرداخت می کند.

پرداخت در محل این روزها به یکی از شایع ترین روش های خرید آنلاین تبدیل شده است و ترجیح اکثر مردم در روش های توزیع خرید اینترنتی ، پرداخت در محل پست پیشتاز است. سرویس پرداخت در محل در خیلی از کشورهای خاورمیانه مقدور نیست ، اما خوشبختانه در کشور ما این سرویس برای تجارت های الکترونیکی امکان پذیر است.  همچنین شرکت های مختلفی در زمینه COD فعالیت می کنند که در ادامه برخی از آنها را باهم بررسی خواهیم کرد.

این سرویس هم مانند سایر روش های پرداخت هزینه خرید اینترنتی ، از مزایا و معایبی برخوردار است که در ادامه برای آشنایی هرچه بیشتر شما با این موارد به آنها می پردازیم:

مزایای سرویس پرداخت در محل

  • این روش برای افرادی که می خواهند پیش از تحویل محصول ابتدا آن را بررسی کنند و سپس وجه آن را پرداخت کنند ، بسیار مناسب است. پرداخت در محل برای این دسته از افراد مزیت بزرگی محسوب می شود.
  • فایده بعدی پرداخت در محل برای آن گروه از افرادی است که کارت اعتباری یا رمز دوم ندارند. زیرا آمار نشان میدهد سالانه تعداد کثیری از مردم به علت نداشتن یا فراموش کردن رمز دوم عابر بانک خود ، خرید آنلاین خود را لغو کردند.
  • برای جذب مشتریان بیشتر ، سرویس COD توسط اکثر سایت ها و فروشگاه های آنلاین ساپورت می شود ، تا افرادی که نمی خواهند اطلاعات محرمانه کارت اعتباری شان فاش شوند نیز خرید آنلاین خود را انجام دهند.

معایب سرویس پرداخت در محل

  • گاهی اوقات برخی از محصولات برگشت داده می شوند و خریدار به هردلیلی محصول را قبول نمی کند و به مامور پست یا پیک برمیگرداند.
  • از دیگر معایب این روش این است که  گاهی اوقات سفارشات تقلبی وجود دارد ، زیرا در روش COD هیچ تعهدی برای خرید وجود ندارد و این یک ضرر برای فروشگاه محسوب می شود.
  • اگر محصول با تاخیر به دست مشتری برسد ، برخی افراد بسته را قبول نمی کنند و این یعنی هزینه برگشت کالا به عهده فروشگاه خواهد بود.

همانطور که هر روش پرداختی از مزایا و معایبی برخوردار است ، با فراگیری برخی اقدامات می توانید معایب روش های توزیع کالا  با سیستم پرداخت درب منزل را کاهش دهید. اقداماتی مانند هماهنگی با مشتری از طریق تماس یا ارسال پیامک پیش از ارسال محصول ، می تواند خریدهای تقلبی یا سایر مسائل و مشکلات مربوط به COD را به حداقل برساند.  همچنین برگشت محصول به مامور پیک یا پست باید کاملا ممنوع شود و ماموران پست نیز باید کاملا توجیه شده باشند که شرکت های پستی برای فروشگاه اینترنتی کار می کنند و این قبیل خدمات از طرف آنها پشتیبانی نمی شود.

با وجود همه اینها ، توصیه ما به شما خرید و پرداخت آنلاین است ، یعنی شما فقط بسته را پست کنید و وجه نقد را دریافت کنید زیرا در این صورت با مشکلات کمتری مواجه می شوید و پول زودتر وارد حسابتان می شود ضمن اینکه دیگر نگران برگشت کالا نیز نخواهید بود ، حتی می توانید مثلا تخفیف 5 درصدی برای پرداخت آنلاین در نظر بگیرید تا مشتریان برای پرداخت آنلاین ترغیب شوند. در این صورت سیستم توزیع کالا نیز می تواند با سرعت بیشتری انجام گردد.

در این بین با وجود تمام مسائل موجود در COD ، شرکت های واسط پستی بسیاری هستند که از این روش حمایت می کنند و هرکدام از شرایط  منحصر به فردی برای تسویه و پرداخت هزینه به فروشگاه برخوردارند. زیرا یکی از مهم ترین مسائل در خصوص پرداخت هزینه پست درب منزل ، نحوه تسویه شرکت واسط پستی با فروشگاه می باشد.

شرکت پست فروشگاه اینترنتی صدر چندین سال است که در زمینه قرارداد با پست برای ارسال کالا مشغول به فعالیت است و در حال حاضر ارسال چند تا از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی را به عهده دارد.

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم ، بزرگترین تفاوت شرکت های واسط پستی در نحوه تسویه آنها با فروشگاه می باشد. یکی از بزرگترین مزیت های صدر نوع پرداخت وجه آن می باشد که در صورت توزیع شدن بسته ، وجه آن یک شنبه و چهارشنبه هر هفته به حساب فروشگاه واریز می شود. این درحالی است که خود اداره پست پول را بعد از دو مرحله واریز می کند ، یعنی وقتی سیستم توزیع کالا انجام شد اول باید به تایید مدیر مالی برسد و سپس تسویه مدیر مالی انجام شود ، سپس وجه دریافتی را به حساب فروشگاه واریز می کند ، در نتیجه کمی دیرتر واریز پول انجام می شود.

اگر بسته ای ارسال شود و برگشت بخورد ، یعنی مشتری محصول را بنا به هر دلیلی دریافت نکند ، هزینه ارسال و برگشت کالا شامل تخفیف هزینه برگشتی می شود که خیلی از شرکت های واسط پستی این گزینه را ارائه نمی دهند. به طور مثال اگر هزینه ارسال کالایی 4 هزارتومان باشد ، در صورتی که برگشت بخورد حدودا 800 تومان تخفیف هزینه برگشتی شامل آن می شود.

در سیستم توزیع کالا با شرکت پست فروشگاه اینترنتی ، پنل های پستی فراوانی وجود دارد ، به این صورت که هر شرکت واسط پستی از پنل پستی منحصر به فرد خود برخوردار می باشد و هر پنل پستی نقاط ضعف و قوتی دارد.

از دیگر مزیت های شرکت واسط پستی صدر می توان به پنل بسیار خوب و پشتیبانی 24 ساعته آن اشاره کرد . علاوه بر اینکه ساخت پنل کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای بابت آن گرفته نمی شود. همچنین شما می توانید سطح دسترسی کارمندان خود را به پنل پستی تعریف کنید و محدودیت مشخصی برای هر فرد قائل شوید.

اما پنل پستی همانطور که خودتان در جریان هستید بدلیل اینکه برای یک شرکت دولتی است نرم افزار بسیار ضعیفی است و بسیار اوقات با مشکل قطعی روبروست. اما حتی اگر پنل پستی خود پست هم مسدود شود ، شما می توانید سفارشات خود را از طریق پنل پستی صدر پیگیری و مشاهده کنید.

در مجموع می توان اینطور نتیجه گرفت که صدر می تواند جزء یکی از بهترین شرکت های cod ایرانی باشد که چندین سال است توانسته جمع آوری مرسولات پستی فروشگاه های بزرگی از قبیل فروشگاه اینترتی سبز گستر و فروشگاه دانلودها را انجام دهد. برای آشنایی بیشتر با نحوه قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی و روش های توزیع کالا و جمع آوری مرسولات پستی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.